Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
etyka | etapy badań marketingowych | analiza ryzyka | korporacje transnarodowe | zarządzanie zasobami ludzkimi | kapitał intelektualny | kapitał obrotowy | badania marketingowe |

Marketing relacji

Funkcjonowanie organizacji gospodarczej w coraz bardziej złożonym i dynamicznym środowisku wymaga zrozumienia, którego nie może zastąpić doświadczenie jednej osoby.

Przedsiębiorstwo funkcjonujące według zasad marketingu relacji opiera się właśnie na zdobywaniu i właściwym wykorzystaniu wiedzy o klientach. Należy zdać sobie sprawę, że wartość dla firmy wynika nie z pojedynczej transakcji, z całości interakcji z klientem, czyli już od chwili nawiązania pierwszego kontaktu, poprzez akcje marketingowe, zakupy poszczególnych produktów, itd.

Prowadzenie działalności gospodarczej nie polega na sprzedawaniu produktów lecz na wykorzystaniu kwalifikacji firmy do budowania związku z klientem.

Istotne jest, że firma zdobywa kwalifikacje również od klienta. Zanika też różnica pomiędzy towarami i usługami. Firmy, które sprzedają towary, starają się uzupełnić swoją ofertę o usługi w celu osiągnięcia pełniejszej integracji działań z procesem kreowania wartości. Firmy usługowe natomiast starają się "utowarowić" swoje produkty.

Kolejnym aspektem jest wzrost odpowiedzialności firmy za związek z klientem. Na niej spoczywa obowiązek stałego udoskonalania kontaktów i szukania nowych możliwości kreowania wartości związku. Należy też pamiętać, że dążenie do coraz pełniejszego zaspokajania potrzeb wyrażanych przez klientów to za mało. Firma powinna poznać również przyszłe ich potrzeby.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej
14 stron(-y)
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Komunikacja społeczna i jej uwarunkowania (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Marketing Internetowy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing relacji

Marketing relacji
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii