Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podejmowanie decyzji | mierniki gospodarcze | harmonogram spłaty kredytu | prace licencjackie z marketingu | prognozowanie | zarządzanie procesowe | Customer Care | rachunek kosztów |

Marketing szeptany - buzz marketing

Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing, buzz marketing) jest nowoczesną formą marketingu, której koncepcja opiera się na dotarciu z informacją marketingową do odbiorcy (klienta) za pośrednictwem bezpośredniego przekazu ustnego.

Kanałem informacyjnym w marketingu szeptanym jest bezpośrednia dyskusja lub opowiadanie.

Marketing szeptany nazywany jest również marketingiem plotki. Dlatego opiera się on na pozytywnych wrażeniach klienta na temat produktu, usługi, marki czy też przedsiębiorstwa. Korzyści jakie odniósł klient skłaniają go do pozytywnych rekomendacji wśród swoich znajomych. Ludzie są bardziej skłonni uwierzyć pozytywnym opiniom, jakie usłyszą od swoich znajomych na temat produktu czy usługi, niż np. przekazom reklam telewizyjnych.

Poza kontaktem twarzą w twarz i przekazem werbalnym, doskonałym medium dla marketingu buzz jest Internet, a przede wszystkim fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe, komunikacja email czy komunikatory.

Pamiętać należy, że internetowy marketing szeptany nie zawsze opiera się na 'spontanicznych' opiniach klientów. Firmy zatrudniają pracowników, którzy odpowiadają za kreowanie opinii na temat promowanych przez firmę produktów czy usług.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Marketing Internetowy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Etyka w marketingu międzynarodowym (⭐bibliografia)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing szeptany - buzz marketing

Marketing szeptany - buzz marketing
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 125 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii