Marketing szeptany - buzz marketing
Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing, buzz marketing) jest nowoczesną formą marketingu, której koncepcja opiera się na dotarciu z informacją marketingową do odbiorcy (klienta) za pośrednictwem bezpośredniego przekazu ustnego.
Kanałem informacyjnym w marketingu szeptanym jest bezpośrednia dyskusja lub opowiadanie.
Marketing szeptany nazywany jest również marketingiem plotki. Dlatego opiera się on na pozytywnych wrażeniach klienta na temat produktu, usługi, marki czy też przedsiębiorstwa. Korzyści jakie odniósł klient skłaniają go do pozytywnych rekomendacji wśród swoich znajomych. Ludzie są bardziej skłonni uwierzyć pozytywnym opiniom, jakie usłyszą od swoich znajomych na temat produktu czy usługi, niż np. przekazom reklam telewizyjnych.
Poza kontaktem twarzą w twarz i przekazem werbalnym, doskonałym medium dla marketingu buzz jest Internet, a przede wszystkim fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe, komunikacja email czy komunikatory.
Pamiętać należy, że internetowy marketing szeptany nie zawsze opiera się na 'spontanicznych' opiniach klientów. Firmy zatrudniają pracowników, którzy odpowiadają za kreowanie opinii na temat promowanych przez firmę produktów czy usług.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (19 stron A4)
7. (13 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (15 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1.1 stron)
8. (0.9 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing szeptany - buzz marketing
Marketing szeptany - buzz marketing
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 125 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|