Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda XYZ | prace licencjackie z finansów przedsiębiorstwa | rachunkowość zarządcza | przykładowe zadania z logistyki | instrumenty pochodne | odchylenie standardowe | wartość rezydualna | rekrutacja pracowników |

Marketingowa koncepcja rozwoju organizacji

Ukształtowała się  na gruncie gospodarki rynkowej (czyli takiej, gdzie regulatorem wszelkich procesów jest rynek) - rynku konsumenta, zakłada, iż w centrum uwagi powinien znajdować się klient. Oznacza to, że przed rozpoczęciem jakiejkolwiek działalności, której wyniki przeznaczone są do sprzedaży, należy najpierw rozpoznać potrzeby konsumentów, znaleźć nisze rynkowe, gdzie nie dociera jakiś produkt czy usługa, lub tam gdzie nie są rozpoznane potrzeby klientów. Niezbędne jest przeprowadzenie segmentacji rynku, aby określić rynek docelowy. należy również przeprowadzić bardzo szczegółową i dokładną analizę rynku konkurencyjnego, produktów i usług dostarczanych przez ten rynek, szans i zagrożeń wynikających z działań konkurencji. Wszystkie te działania powinny być ukierunkowane na klienta, bo to od niego zależy czy firma utrzyma się na rynku, czy z niego wypadnie.  

Zobacz: Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C (Strony A4: 3)

Marketingowa koncepcja rozwoju organizacji oznacza , że wszystkie działy, komórki i stanowiska działają wspólnie, harmonijnie na rzecz klienta, po to aby pozyskać nowych jak również utrzymać obecnych i nie dopuścić, aby konkurencja przejmowała nasze segmenty rynku. Działania wszystkich komórek powinny obejmować następujące elementy:
- dokładna analiza potrzeb potencjalnych i obecnych klientów z uwzględnieniem zmian trendów np. sezonowość, moda, jak również czynników kulturowych, rasowych, demograficznych, religijnych, finansowych itp.
- znalezienie nisz rynkowych, gdzie można wprowadzić produkty lub usługi na korzystnych warunkach, lepszych niż konkurencja,  tak aby przyciągnąć klientów
- dbanie o obecnych klientów  za pomocą takich narzędzi jak  pełne serwisowanie po zakupie, przedstawianie nowych ofert, nowych produktów na preferencyjnych warunkach ze względu na długi okres współpracy
- dokładne poznanie konkurencji, jej słabych i mocnych stron jak również technik oddziaływania na klientów
- dostarczanie klientom informacji i firmie i produktach – kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji (PR)

Zobacz: Strategia rozwoju miasta - projekt (Strony A4: 62)

Trzeba zaznaczyć, że wykonywanie działań przez poszczególne komórki powinno być tak ułożona, aby współpracowały one zez sobą i nie wykonywały kilkakrotnie tych samych czynności. Tu niezbędny jest szybki obieg informacji, z uwzględnieniem jej zwrotności.

Zobacz: Zarządzanie procesowe - referat (Strony A4: 11) 📚 📝

Efektem stosowania marketingowej koncepcji rozwoju organizacji powinien być wzrost efektywności i skuteczności działania przez pozyskiwanie nowych odbiorców i utrzymywanie obecnych.

Jeżeli koncepcja ta jest dobrze stosowana uzyskuje się głownie oszczędność pracy i wzrost satysfakcji klientów, co prowadzi do umocnienie pozycji rynkowej firmy i niewątpliwie pobudza ją do ciągłego rozwoju.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Studium przypadku IBM (Strony A4: 5)
Zobacz: Modele rozwoju organizacji w teorii i praktyce zarządzania (Strony A4: 22)
Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Strategia rozwoju miasta - projekt
62 stron(-y)
Zarządzanie procesowe - referat ( bibliografia przypisy)
11 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Modele rozwoju organizacji w teorii i praktyce zarządzania
22 stron(-y)
Analiza marketingowa studia fotografii cyfrowej
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketingowa koncepcja rozwoju organizacji

Marketingowa koncepcja rozwoju organizacji
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 271 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025