Mechanizmy powstawania potrzeb aktywowanych przez reklamę
To:
1) Mechanizm autonomizacji-działanie, które zaspakaja potrzebę, staje się w pewnym momencie potrzebą -w reklamie sytuacje lub czynności są regularnie nagradzane lub karane w oparciu o istniejące już uprzednio potrzeby. Po pewnym czasie samo posiadanie tych przedmiotów itp. Staje się źródłem satysfakcji lub dyssatysfakcji. Powstaje nowa postawa, nowa potrzeba.
2) Mechanizm wpływu ocen społecznych- przynależność do określonej grupy społecznej i oceny, która grupa dokonuje, wpływają na sposób myślenia człowieka, jego system wartości, postawy i zachowania.
3) Mechanizm naśladowania społecznego- mamy skłonność do naśladowania innych osób, autorytetów.
4) Mechanizm wyróżniania się –człowiek odczuwa chęć wyróżniania się spośród innych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (8 stron A4)
9. (22 stron A4)
10. (107 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Mechanizmy powstawania potrzeb aktywowanych przez reklamę
Mechanizmy powstawania potrzeb aktywowanych przez reklamę
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 231 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|