szacowanie parametrów strukturalnych | metoda scenariuszowa | przykładowy biznes plan | sezonowość | zarządzanie | spółki osobowe | planowanie marketingowe | kluczowe czynniki sukcesu | |
Mapa tagów
MerchandisingJest to pochodzące z języka angielskiego (merchant - kupiec, merchandiser - towar) określenie zespołu działań promocyjnych występujących w miejscach detalicznej sprzedaży towarów. Merchandising to planowanie i promowanie sprzedaży przez umiejętną prezentację produktu na odpowiednim rynku i we właściwym czasie, wykorzystywanie fachowej wiedzy i praktycznych umiejętności sprzedawców oraz stosowanie reklamy i środków aktywizacji sprzedaży. W działaniach tych wykorzystuje się środki handlowe oraz materiały promocyjne przedsiębiorstw przemysłowych dostarczane bądź bezpośrednio, bądź za pośrednictwem handlu hurtowego. Obejmują one promocyjną dekorację okien wystawowych, układ produktów na urządzeniach sprzedażowych i stelażach reklamowych, rozdawanie bezpłatnych próbek czy upominków reklamowych, degustacje i demonstrowanie zastosowania produktów, stosowanie promocyjnych cen, rozdawanie kuponów premiowych itp. Znaczenie tych działań spowodowało wytworzenie się specjalizacji zawodowej merchandisera, zatrudnianego przez producentów, hurtowników lub detalistów dla profesjonalnego projektowania i wykonywania tej promocji.
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Merchandising Merchandising
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 120 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||
|