Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
szacowanie parametrów strukturalnych | metoda scenariuszowa | przykładowy biznes plan | sezonowość | zarządzanie | spółki osobowe | planowanie marketingowe | kluczowe czynniki sukcesu |

Merchandising

Jest to pochodzące z języka angielskiego (merchant - kupiec, merchandiser - towar) określenie zespołu działań promocyjnych występujących w miejscach detalicznej sprzedaży towarów. Merchandising to planowanie i promowanie sprzedaży przez umiejętną prezentację produktu na odpowiednim rynku i we właściwym czasie, wykorzystywanie fachowej wiedzy i praktycznych umiejętności sprzedawców oraz stosowanie reklamy i środków aktywizacji sprzedaży. W działaniach tych wykorzystuje się środki handlowe oraz materiały promocyjne przedsiębiorstw przemysłowych dostarczane bądź bezpośrednio, bądź za pośrednictwem handlu hurtowego. Obejmują one promocyjną dekorację okien wystawowych, układ produktów na urządzeniach sprzedażowych i stelażach reklamowych, rozdawanie bezpłatnych próbek czy upominków reklamowych, degustacje i demonstrowanie zastosowania produktów, stosowanie promocyjnych cen, rozdawanie kuponów premiowych itp. Znaczenie tych działań spowodowało wytworzenie się specjalizacji zawodowej merchandisera, zatrudnianego przez producentów, hurtowników lub detalistów dla profesjonalnego projektowania i wykonywania tej promocji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Merchandising - referat (⭐bibliografia)
15 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Merchandising

Merchandising
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 120 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii