Metody analizy marketingowej
Nie wszystkie wyłaniające się możliwości działania są warte wykorzystania. Fakt ten oznacza zazwyczaj konieczność dokonania oceny zidentyfikowanych możliwości. Każda ocena wymaga z kolei sformułowania kryteriów, z punktu widzenia których jest dokonywana.
W procesie oceny zidentyfikowanych możliwości działania cele przedsiębiorstwa, jego zasoby oraz tendencje do zmian w otoczeniu stają się kryteriami oceny o podstawowym znaczeniu. Wykorzystując je można dokonać ocen w relatywnie prostych sytuacjach, np. analiza potencjału, analiza luki strategicznej przedsiębiorstwa.
Natomiast kiedy przedsiębiorstwo wytwarza i sprzedaje wiele produktów powyższe sposoby oceny są nie wystarczalne. Nakładają się wówczas rezultaty oceny różnych możliwości w odniesieniu do wielu produktów zaciemnia się obraz całości i uniemożliwia wybór najbardziej atrakcyjnych kierunków postępowania. W takich sytuacjach niezwykle pomocne okazują się analiza SWOT oraz metody portfelowe.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (27 stron A4)
3. (34 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (38 stron A4)
7. (63 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.6 stron)
3. (1.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza marketingowa » Metody analizy marketingowej
Metody analizy marketingowej
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 133 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|