Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podstawy analizy finansowej | misja firmy | korelacja | makroekonomia | marketing usług | prawo Engla | ROE | EOQ |

Metody motywacji wg Dawida McCllelanda

Zwraca on uwagę na szczególne znaczenie trzech rodzajów potrzeb: osiągnięć, przynależności oraz władzy.

Potrzeba osiągnięć:
- Osiąganie lub przekraczanie narzuconych sobie standardów jakości
- Poszukiwanie unikalnych osiągnięć
- Chęć osiągania długoterminowych celów ekonomicznych
- Potrzeba szybkiego osiągnięcia celu

Potrzeba władzy:
- Silne działania
- Wzbudzanie u innych silnych emocji
- Zainteresowanie reputacją, statusem i pozycją
- Przewyższanie innych skutecznością

Potrzeba przynależności:
- Pragnienie bycia lubianym i akceptowanym
- Przywiązanie do sytuacji społecznych
- Zainteresowanie ludźmi w sytuacji pracy
- Zainteresowanie ludźmi w sytuacjach poza pracą

D. McClleland kładzie nacisk na potrzeby wyższego rzędu. Zakłada, że ludzi charakteryzuje dążenie do trzech typów potrzeb. Są to: władzy, sukcesu, osiągnięć i uczestnictwa, czyli przynależności. Potrzeba władzy u ludzi wyraża się w chęci oddziaływania na innych. Ci, co ją posiadają najczęściej są żywymi
i energicznymi osobami. Nie obawiają się konfrontacji, są zawsze gotowi bronić swoich racji. Często są to dobrzy organizatorzy wymagający od otoczenia szczególnej uwagi.

Druga potrzeba to sukces, który osiąga się dzięki własnemu wysiłkowi włożonemu w pracę. Osoby, które mają silnie rozwiniętą tę potrzebę podejmują często umiarkowane ryzyko. Lubią sytuacje, w których mogą brać na siebie osobistą odpowiedzialność, w zamian za współmierny do ich wysiłku sposób nagrodzenia. Następnie potrzeba przynależności, która polega na chęci bycia zaakceptowanym przez środowisko, w którym obecnie się znajdujemy.

Potrzeba ta również jak te poprzednie zależy od osobowości danej osoby. Rozwija się w ludziach różnie, a to ze względu na potrzeby wynikające z nas samych. Są osoby, które pracują efektywniej, gdy są zintegrowane i silnie związane z grupą. Są zaś też osoby, które świetnie sobie radzą w pojedynkę. Nie muszą przynależeć do grupy by osiągać wysokie wyniki w pracy i w życiu prywatnym.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Motywacja jako funkcja zarządzania (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Proces motywowania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Program skutecznego motywowania
26 stron(-y)
Teorie motywacji
15 stron(-y)
Podejście do motywowania oparte na koncepcji wzmocnienia (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Istota motywacji (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Metody motywacji wg Dawida McCllelanda

Metody motywacji wg Dawida McCllelanda
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 76 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii