Metody portfelowe w analizie strategicznej
Metody portfelowe w analizie strategicznej głównie dotyczą analizy stanu przedsiębiorstwa w jakim się to przedsiębiorstwo znajduje bądź będzie znajdować.
Metody portfelowe mają za zadanie :
• Ukazanie zrównoważenia bądź niezrównoważenia rozwoju przedsiębiorstwa za pomocą prostych macierzy,
• Stwarzanie na tej podstawie przesłanek do określenia typu i charakteru strategii
• Ograniczenia złożoności i zróżnicowania zjawisk, strukturalizowanie ich,
• Przyczynianie się do dokonywania zmian strukturalnych w przedsiębiorstwach zdywersyfikowanych przez odpowiednią alokację zasobów, koncentracją na mocnych stronach i obszarach przedsiębiorstwa,
• Racjonalizowanie ryzyka w podejmowanych decyzjach strategicznych.
Do macierzy oceny portfela produktowo-rynkowego można zaliczyć:
• Macierz Ansoff’a
• Macierz BCG
• Macierz atrakcyjności rynku i siły biznesu
• Macierz ADL
• Macierz Hoffera
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (32 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (39 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (27 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (1.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Metody portfelowe w analizie strategicznej
Metody portfelowe w analizie strategicznej
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 155 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|