Misja przedsiębiorstwa
To:
• wspólna wartość przyjmowana przez wszystkich pracowników i zarząd firmy pozwalająca wybrać cele firmy dla klientów, pracowników, akcjonariuszy, środowiska
• wartość określająca filozofię działania firmy czyli: strategię firmy, styl zarządzania, strukturę firmy, sposób wykorzystania zasobów, sposób realizacji codziennych procedur, sposób wykorzystania zdolności pracowników, sposób nagradzania pracowników
• wyrażenie jednoznacznego, unikalnego celu, który różnicować będzie organizacje od innych branży ze względu na przedmiot, zakres i sposób działania
• deklaracja misji powinna zawierać następujące informacje: rola jaką firma spełnia i chce spełniać na rynku, pozycja firmy na rynku i aspiracje co do przyszłej pozycji, główne cele marketingowe firmy, struktura wielkości firmy, charakter i liczba filii, umiejscowienie danego działu w firmie, rola działu w realizacji strategii firmy, oferowane produkty i usługi
• sformułowana ogólnie i rzetelnie
• ustalana jest na rok lub dwa, później należy uwzględnić strategię przedsiębiorstwa.
• nie jest kategorią planistyczną lecz raczej socjologiczną
• sformułowanie kształtowane jest przez: 1)historię przedsiębiorstwa 2)środowisko w którym
• działało przedsiębiorstwo 3) środki jakimi dysponuje.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (13 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (16 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (25 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.5 stron)
6. (1.8 stron)
7. (1.3 stron)
8. (0.5 stron)
9. (1 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Misja przedsiębiorstwa
Misja przedsiębiorstwa
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 113 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|