![]() |
|||||||||||||||||||||
marketing usług medycznych | model DIPADA | Just in time | rachunkowość zarządcza | CEFTA | teorie potrzeb | badania ankietowe | mierniki gospodarcze | marka firmy | przykładowa ankieta | sterowanie zapasami | funkcje marketingu | |
Model AIDASama nazwa modelu AIDA jest akronimem słów opisujących działanie reklamy. Składowe modelu AIDAA - Zwrócenie uwagi jest pierwszym zadaniem środka reklamy. Można go osiągnąć w różny sposób w zależności od tego, jaki środek reklamy jest wykorzystywany. Mogą to być duże nagłówki w ogłoszeniach reklamowych, przyciągające uwagę układy graficzne czy fotograficzne. I - Wzbudzenie zainteresowania jest następnym etapem oddziaływania środka reklamowego. Ważne jest by istniał związek między etapem pierwszym i drugim. Język i symbole wykorzystywane w reklamie muszą być dostosowane i zrozumiałe dla docelowego segmentu rynku. Środki reklamy powinny mieć odpowiedni układ (treść, ilustracje), aby łatwo były odbierane przez adresata reklamy. D - Nakłanianie do działania jest to ostatnia faza oddziaływania środka reklamy i ma ona świadczyć o jej skuteczności. Ma zatem dostarczyć takich informacji, które skłoniłyby klientów do zakupu lub potwierdzą słuszność ich wyboru. Należy podać informację gdzie produkt-usługę można nabyć. A - Wzbudzenie chęci posiadania produktu-usługi to zadanie najtrudniejsze w całym procesie oddziaływania. Środek reklamy musi przekonać potencjalnych nabywców, że reklamowany produkt (usługa) może zaspokoić ich potrzeby. Istotnym zadaniem w tej fazie jest dostarczanie adresatom racjonalnych argumentów odnośnie zakupu tego produktu.
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Model AIDA Model AIDA
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 156 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||||||||||||||