Model AIDA
Sama nazwa modelu AIDA jest akronimem słów opisujących działanie reklamy.
Tak więc rozwinięcie skrótu AIDA to:
Attention (zwrócić uwagę np. na produkt, firmę, markę)
Interest (zainteresowanie np. produktem, firmą, marką)
Desire (pragnienie np. wywołanie pragnienia chęci zakupu/posiadania produktu)
Action (działanie - pobudzenie do działania np. zakupu)
W procesie oddziaływania reklamy na jej adresatów rozróżniamy kilka faz:
poznawczą, afektywną (krótkie wzruszenie), behawioralną. Przejście przez kolejne fazy doskonale obrazuje najbardziej popularny model AIDA.
Składowe modelu AIDA
A - Zwrócenie uwagi jest pierwszym zadaniem środka reklamy. Można go osiągnąć w różny sposób w zależności od tego, jaki środek reklamy jest wykorzystywany. Mogą to być duże nagłówki w ogłoszeniach reklamowych, przyciągające uwagę układy graficzne czy fotograficzne.
I - Wzbudzenie zainteresowania jest następnym etapem oddziaływania środka reklamowego. Ważne jest by istniał związek między etapem pierwszym i drugim. Język i symbole wykorzystywane w reklamie muszą być dostosowane i zrozumiałe dla docelowego segmentu rynku. Środki reklamy powinny mieć odpowiedni układ (treść, ilustracje), aby łatwo były odbierane przez adresata reklamy.
D - Nakłanianie do działania jest to ostatnia faza oddziaływania środka reklamy i ma ona świadczyć o jej skuteczności. Ma zatem dostarczyć takich informacji, które skłoniłyby klientów do zakupu lub potwierdzą słuszność ich wyboru. Należy podać informację gdzie produkt-usługę można nabyć.
A - Wzbudzenie chęci posiadania produktu-usługi to zadanie najtrudniejsze w całym procesie oddziaływania. Środek reklamy musi przekonać potencjalnych nabywców, że reklamowany produkt (usługa) może zaspokoić ich potrzeby. Istotnym zadaniem w tej fazie jest dostarczanie adresatom racjonalnych argumentów odnośnie zakupu tego produktu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron)
2. (11 stron)
3. (30 stron)
4. (8 stron)
5. (24 stron)
6. (11 stron)
7. (9 stron)
8. (12 stron)
9. (16 stron)
10. (13 stron)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Model AIDA
Model AIDA
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 178 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|