Model AIDA
Sama nazwa modelu AIDA jest akronimem słów opisujących działanie reklamy.
Tak więc rozwinięcie skrótu AIDA to:
Attention (zwrócić uwagę np. na produkt, firmę, markę)
Interest (zainteresowanie np. produktem, firmą, marką)
Desire (pragnienie np. wywołanie pragnienia chęci zakupu/posiadania produktu)
Action (działanie - pobudzenie do działania np. zakupu)
W procesie oddziaływania reklamy na jej adresatów rozróżniamy kilka faz:
poznawczą, afektywną (krótkie wzruszenie), behawioralną. Przejście przez kolejne fazy doskonale obrazuje najbardziej popularny model AIDA.
Składowe modelu AIDA
A - Zwrócenie uwagi jest pierwszym zadaniem środka reklamy. Można go osiągnąć w różny sposób w zależności od tego, jaki środek reklamy jest wykorzystywany. Mogą to być duże nagłówki w ogłoszeniach reklamowych, przyciągające uwagę układy graficzne czy fotograficzne.
I - Wzbudzenie zainteresowania jest następnym etapem oddziaływania środka reklamowego. Ważne jest by istniał związek między etapem pierwszym i drugim. Język i symbole wykorzystywane w reklamie muszą być dostosowane i zrozumiałe dla docelowego segmentu rynku. Środki reklamy powinny mieć odpowiedni układ (treść, ilustracje), aby łatwo były odbierane przez adresata reklamy.
D - Nakłanianie do działania jest to ostatnia faza oddziaływania środka reklamy i ma ona świadczyć o jej skuteczności. Ma zatem dostarczyć takich informacji, które skłoniłyby klientów do zakupu lub potwierdzą słuszność ich wyboru. Należy podać informację gdzie produkt-usługę można nabyć.
A - Wzbudzenie chęci posiadania produktu-usługi to zadanie najtrudniejsze w całym procesie oddziaływania. Środek reklamy musi przekonać potencjalnych nabywców, że reklamowany produkt (usługa) może zaspokoić ich potrzeby. Istotnym zadaniem w tej fazie jest dostarczanie adresatom racjonalnych argumentów odnośnie zakupu tego produktu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (30 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (5 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1.7 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Model AIDA
Model AIDA
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 217 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|