metoda abc | strategia ceny | PR | innowacje | fuzje i przejęcia | komunikacja niewerbalna | polityka cenowa | koszty w logistyce | |
Mapa tagów
Model Andrewsa (LCAG)Model LCAG - powszechnie znany jako model Andrewsa - jest istotny dla dalszego rozwoju zarządzania strategicznego, a opracowany został przez profesorów Harvardu: Learned, Christensen, Andrews i Guth - stąd skrót LCAG. Pierwsza wersja powstała jeszcze w latach '50 lecz na przełomie lat '60 i '70 model był zmieniany i udoskonalany. Należy podkreślić, iż punktem wyjścia wyboru strategii rozwoju dla danego przedsiębiorstwa jest analiza rynku, w celu zbadania jego możliwości rozwojowych. Andrews analizuje wpływ otoczenia w aspektach: technologicznym, ekonomicznym, społecznym, a także w aspekcie politycznym. Wybór określonej strategii jest efektem dogłębnej analizy czterech elementów: możliwości jakie stwarza otoczenie, umiejętności i zasobów przedsiębiorstwa, preferencji zarządu firmy, zobowiązań względem tegoż zarządu. Wybór strategii pozostaje pod wpływem preferencji zarządu. Konieczne jest więc wcześniejsze określenie celów przedsiębiorstwa. Analiza i diagnoza sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej, oparta na analizie SWOT, daje podstawę do podjęcia wyboru strategicznego w zakresie dziedziny działalności (para: produkt - rynek), określania celów szczegółowych i pomocniczych oraz formułowania planów działania przedsiębiorstwa. Model Andrewsa istotnie wpłynął na rozwój zarządzania strategicznego, przede wszystkim za sprawą całościowego podejścia do problemu strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Istotne w nim jest charakterystyczne wyodrębnienie dwóch fundamentalnych etapów: formułowania strategii oraz wdrożenia tejże strategii.
Model Andrewsa (LCAG)
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 30 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||||||||||||||
|