Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zabezpieczenia kredytów | finansowanie przedsiębiorstwa | negocjacje cenowe | funkcje organizacji | testy z zarządzania | innowacje | wprowadzenie na rynek nowego produktu | cykl życia produktu |

Model Andrewsa (LCAG)

Model LCAG - powszechnie znany jako model Andrewsa - jest istotny dla dalszego rozwoju zarządzania strategicznego, a opracowany został przez profesorów Harvardu: Learned, Christensen, Andrews i Guth - stąd skrót LCAG. Pierwsza wersja powstała jeszcze w latach '50 lecz na przełomie lat '60 i '70 model był zmieniany i udoskonalany.

Andrews uważał, że podjęcie decyzji strategicznej opiera się przede wszystkim na:
1. sformułowaniu celów ogólnych
2. zidentyfikowaniu głównych problemów strategicznych
3. znalezieniu oraz zastosowaniu najlepszego rozwiązania tych problemów

Można to przedstawić na schemacie, który obrazuje równocześnie model SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats).



model Andrewsa - schemat



Należy podkreślić, iż punktem wyjścia wyboru strategii rozwoju dla danego przedsiębiorstwa jest analiza rynku, w celu zbadania jego możliwości rozwojowych.

Andrews analizuje wpływ otoczenia w aspektach: technologicznym, ekonomicznym, społecznym, a także w aspekcie politycznym. Wybór określonej strategii jest efektem dogłębnej analizy czterech elementów: możliwości jakie stwarza otoczenie, umiejętności i zasobów przedsiębiorstwa, preferencji zarządu firmy, zobowiązań względem tegoż zarządu.

Wybór strategii pozostaje pod wpływem preferencji zarządu. Konieczne jest więc  wcześniejsze określenie celów przedsiębiorstwa. Analiza i diagnoza sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej, oparta na analizie SWOT, daje podstawę do podjęcia wyboru strategicznego w zakresie dziedziny działalności (para: produkt - rynek), określania celów szczegółowych i pomocniczych oraz formułowania planów działania przedsiębiorstwa.

Model Andrewsa istotnie wpłynął na rozwój zarządzania strategicznego, przede wszystkim za sprawą całościowego podejścia do problemu strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Istotne w nim jest charakterystyczne wyodrębnienie dwóch fundamentalnych etapów: formułowania strategii oraz wdrożenia tejże strategii.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Przywództwo
8 stron(-y)
Model ekonometryczny - stopa bezrobocia
20 stron(-y)
Przykładowy model ekonometryczny - liczba urodzeń
11 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Model ekonometryczny - aktywność zawodowa
12 stron(-y)

Model Andrewsa (LCAG)
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 23 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii