Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
budżet JST | amortyzacja | globalizacja | koncepcja 4P | alianse strategiczne | test Durbina–Watsona | prywatyzacja bezpośrednia | analiza sektora |

Model buchalteryjny

Model buchalteryjny to informacja niezgodna ze stereotypem, prowadząca do przekształcenia tego stereotypu.

W kontekście przekształcania stereotypów, model buchalteryjny to metafora z psychologii społecznej, która opisuje sposób w jaki ludzie przetwarzają informacje niezgodne ze stereotypem.

Model buchalteryjny zakłada, że ludzie przetwarzają informacje o innych na podstawie swoich istniejących przekonań (stereotypów), które mają charakter schematów umysłowych.

Gdy napotykamy informacje niezgodne ze stereotypem możemy mieć trudności z ich przyswojeniem, ponieważ zakłócają one nasze utarte przekonania. W związku z tym, aby dostosować się do nowych informacji, musimy dostosować nasze istniejące stereotypy, co prowadzi do ich przekształcenia.

Model buchalteryjny w kontekście przekształcania stereotypów opisuje trzy podstawowe strategie przetwarzania informacji niezgodnych ze stereotypem:

Podtypowanie: Polega na tworzeniu nowej subkategorii w ramach istniejącego stereotypu, która uwzględnia informacje niezgodne ze stereotypem. W ten sposób, stereotyp ogólny pozostaje niezmieniony, ale tworzymy nową kategorię, która pozwala nam uwzględnić informacje sprzeczne z naszymi przekonaniami.

Buchalteria: To stopniowe dostosowywanie stereotypów w oparciu o napotykane informacje niezgodne ze stereotypem. Gdy zgromadzimy wystarczająco dużo takich informacji, nasze stereotypy mogą ulec zmianie. Model buchalteryjny w tym przypadku oznacza, że dokonujemy "księgowania" tych informacji w naszych umysłach zanim przekształcą one nasze przekonania.

Konwersja: To gwałtowna zmiana stereotypu w wyniku napotkania wyjątkowo silnych informacji niezgodnych ze stereotypem. W takim przypadku informacje te są na tyle przekonujące, że prowadzą do radykalnej zmiany naszych przekonań na temat danej grupy czy jednostki.

W praktyce ludzie mogą stosować różne strategie przetwarzania informacji niezgodnych ze stereotypem, w zależności od kontekstu, siły informacji oraz indywidualnych różnic w przetwarzaniu informacji. Przekształcanie stereotypów jest istotne dla zrozumienia i przeciwdziałania uprzedzeniom oraz dyskryminacji opartym na stereotypach.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Przywództwo
8 stron(-y)
Model ekonometryczny - stopa bezrobocia
20 stron(-y)
Przykładowy model ekonometryczny - liczba urodzeń
11 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Model ekonometryczny - aktywność zawodowa
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Psychologia » Model buchalteryjny

Model buchalteryjny
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 173 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii