Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
macierz BCG | majątek obrotowy | prawo podaży | operacje bankowe | ROE | użyteczność krańcowa | test Jarque-Bera | wartość pieniądza w czasie |

Model Howarda Shetha

Model Howarda Shetha to teoria podejmowania decyzji zakupowych opracowana przez Johna Howarda i Jagdish Shetha w 1969 roku.

Model ten opiera się na trzech zasadniczych elementach:
- zachowaniu nabywcy
- procesie podejmowania decyzji
- zmiennych wpływających na proces decyzyjny

Według modelu Howarda Shetha zachowanie nabywcy jest złożone i składa się z trzech elementów:
- osobowości nabywcy
- procesu uczenia się i doświadczenia
- sytuacji zakupowej

Proces podejmowania decyzji zakupowych składa się z pięciu etapów, takich jak:
- uświadomienie sobie potrzeby
- poszukiwanie informacji
- ocena alternatyw
- podejmowanie decyzji zakupowej
- ocena po zakupie

Model Howarda Shetha uwzględnia również wiele zmiennych wpływających na proces decyzyjny, takie jak:
- czynniki osobiste (np. wiek, płeć, styl życia)
- czynniki psychologiczne (np. motywacje, emocje, postrzeganie)
- czynniki społeczne (np. normy grupowe, wpływ rodzinny)
- czynniki marketingowe (np. marka, cena, promocja)
- czynniki zakupowe (np. rodzaj produktu, zasięg rynkowy)

Model stanowi ważne narzędzie dla marketerów i badaczy rynku pozwalające na lepsze zrozumienie zachowań i procesów podejmowania decyzji zakupowych przez klientów. Dzięki temu firmy mogą lepiej dopasować swoje strategie marketingowe i oferty do potrzeb i preferencji nabywców, co może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży i osiągnięcia sukcesu na rynku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Przywództwo
8 stron(-y)
Model ekonometryczny - stopa bezrobocia
20 stron(-y)
Przykładowy model ekonometryczny - liczba urodzeń
11 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Model Howarda Shetha

Model Howarda Shetha
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 222 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii