Motywatory w zarządzaniu
Wyodrębniamy trzy podstawowe grupy owych środków motywacyjnych (motywatorów):
1. Środki przymusu - cechują się dużym stopniem imperatywności wynikającej z zagrożenia sankcją. Zakładają podporządkowanie zachowań motywowanego interesom i woli motywującego, bez względu na interesy i oczekiwania motywowanego. Z założenia już więc brak podstawowej zgodności interesów motywowanego i motywującego.
2. Środki zachęty - polegają na wywołaniu zainteresowania określonym zachowaniem. Ta grupa to instrument modyfikacji i kształtowania pożądanych zachowań.
3. Środki perswazji - to swego rodzaju porozumienie stron oparte na partnerstwie motywującego i motywowanego. To narzędzie motywowania pozbawione jest ładunku imperatywności i nie jest bezpośrednio poparte żadnymi sankcjami. Perswazja stanowi środek dopełniający inne rodzaje narzędzi motywacyjnych: środki przymusu i środki zachęty.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (10 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (15 stron A4)
5. (24 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (7 stron A4)
9. (35 stron A4)
10. (107 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.6 stron)
3. (1.8 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Motywatory w zarządzaniu
Motywatory w zarządzaniu
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 227 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|