Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
plan marketingowy | strategie marketingowe | zapasy | prekursorzy socjologii | test istotności parametrów strukturalnych | teoria zachowań producenta | menedżer | prezentacje z zarządzania jakością |

Motywowanie jako element ekosystemu firmy

Pojęcie motywacji często bywa różnie rozumiane, gdyż mieści w sobie dwa różne znaczenia. Pierwsze z nich to stan bycia zmotywowanym, a drugie to proces motywowania. Narzędzia używane podczas procesu motywowania mają doprowadzić pracowników do stanu bycia zmotywowanym.

Powszechnie wiadomo, że stan bycia zmotywowanym wyzwala kreatywność, efektywność, entuzjazm, lojalność i zaangażowanie w pracę. A ponieważ tak nastawiony pracownik jest marzeniem wszystkich pracodawców, wiele czasu i środków poświęcono na opracowanie dróg i ścieżek prowadzących do uzyskania tego wielce pożądanego stanu u pracowników.

Proces motywowania, jak każdy inny proces wdrażany w danej firmie, jest ściśle sprzężony z innymi procesami i procedurami, które porządkują życie przedsiębiorstwa. Traktowanie tego procesu jako elementu niezależnego prowadzi w praktyce do nieuchronnego wniosku, że zalecane przez literaturę i teoretyków narzędzia nie działają, a wszystko kończy się na papierowych deklaracjach.

W wielu firmach wprowadzane są różne systemy motywacyjne oparte między innymi na zróżnicowaniu poziomów wynagrodzeń, premii i bonusów, klas samochodów służbowych i innych narzędzi, standardu stosowanego przy podróżach służbowych, częstotliwości szkoleń i wyjazdów motywacyjnych oraz wielu innych widocznych i wymiernych elementów.

Po krótkim jednak czasie okazuje się, że tak finezyjnie dobrane składniki systemu motywacyjnego są traktowane przez pracowników jak rzeczy należące im się, a co za tym idzie tracą one niestety swoje pozytywne oddziaływanie, gdy są, natomiast ich brak budzi poczucie krzywdy.

Mówiąc to nie chcemy sugerować rezygnacji ze stosowania takich elementów, gdyż ich umiejętne wprowadzanie i stosowanie daje pewne efekty, a poza tym każda firma funkcjonuje w pewnym otoczeniu, wyznaczającym średnie rynkowe standardy oferowane pracownikom.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Motywacja jako element zarządzania zasobami ludzkimi
10 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Finansowe motywowanie pracowników - prezentacja (⭐bibliografia)
28 stron(-y)
Teorie motywacji
15 stron(-y)
System motywacyjny w przedsiębiorstwie
7 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Motywowanie jako element ekosystemu firmy

Motywowanie jako element ekosystemu firmy
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 42 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii