Motywowanie jako funkcja zarządzania
Motywowanie jako funkcja zarządzania jest funkcją szczególną, bo odnosi się do pożądanych postaw i zachowań pracowników firmy. Motywowanie ukierunkowane jest z jednej strony na rozpoznanie kwalifikacji zawodowych oraz osobowościowych pracowników, a z drugiej strony na rozpoznanie ich potrzeb, aspiracji i oczekiwań.
Na tej podstawie wypracowuje się taki system oddziaływań na pracowników oraz stwarza takie uwarunkowania organizacyjne, by pracownicy pełniej angażowali się w realizację celów firmy, wykorzystując i doskonaląc swoje możliwości oraz kwalifikacje.
Szczególnie warto podkreślić fakt, że pełniejsze rozpoznanie i wykorzystanie zasobów ludzkich pośrednio przyczynia się do lepszego wykorzystania wszystkich innych zasobów w procesie zarządzania. Należy jednak pamiętać o istotnych utrudnieniach związanych z motywowaniem, a wynikających z ogromnego zróżnicowania kwalifikacji i osobowości pracowników, zmienności ich postaw i potrzeb, a także z ograniczonych możliwości rozpoznawania tych elementów.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron)
2. (19 stron)
3. (14 stron)
4. (15 stron)
5. (9 stron)
6. (3 stron)
7. (12 stron)
8. (10 stron)
9. (6 stron)
10. (7 stron)
|
Nowości w krótkich Definicjach |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Motywowanie jako funkcja zarządzania
Motywowanie jako funkcja zarządzania
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 11 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|