Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prawo podaży | ocena projektów inwestycyjnych | wzory statystyczne | teoria zachowań konsumenta | model CAPM | wykłady ze statystykia | model ekonometryczny | marketing w Internecie |

Możliwości stosowania nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania usługami publicznymi


Głównymi metodami stosowanymi w zarządzaniu usługami publicznymi są: benchmarking, reengineering i zarządzanie jakością.

BENCHMARKING – polega na porównywaniu się z najlepszymi i uczeniu się od nich lepszych metod rozwiązywania problemów i sposobów osiągania celów. Jest stosowany w organizacjach uczących się, ukierunkowanych na rozwijanie swoich umiejętności zorientowanych na wyniki i poprawę efektywności działania. Dwie najcenniejsze korzyści z zastosowania benchmarkingu to zdopingowanie organizacji do poszukiwania wzorców na zewnątrz oraz dostarczenie mierników procesów, które wcześniej były oceniane subiektywnie.

Jeszcze na początku XXI wieku w Polsce benchmarking miał słabe zastosowanie z powodu:
1. istnienia tendencji, aby traktować osiągnięcia własnego przedsiębiorstwa jako nadrzędne w stosunku do dokonań innych ludzi
2. przekonania o wyjątkowości własnego przedsiębiorstwa, tak że żadnych znaczących porównań nie da się dokonać
3. liczne organizacje zbyt kurczowo trzymały się metod dominujących w ich gałęzi

REENGINEERING – oznacza fundamentalne przemyślenie wszystkiego od podstaw i radykalne przeprojektowanie organizacji albo jego istotnych procesów działalności przy zastosowaniu nowoczesnej techniki informatycznej, aby osiągnąć istotną poprawę w krytycznych, podstawowych miarach sprawności, takich jak koszt, jakość, poziom obsługi i szybkość. Kluczem w tej koncepcji jest proces definiowany jako najkrótsza droga do zidentyfikowania potrzeb klienta aż do jego pełnego zadowolenia.

Warunki zastosowania reengineeringu:
1. konieczność pełnego zaangażowania kierownictwa firmy poprzez inicjatywy i wsparcie
2. wola ciągłego uczenia się menedżerów
3. dokładna wizja organizacji
4. delegacja kompetencji decyzyjnych i współpraca z pracownikami
5. warunek wystarczającego budżetu w organizacji
6. system motywacyjny, z problemem redukcji etatów wiąże się ściśle konieczność zmian systemu motywacyjnego i premiowania pracowników

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ jest popularną metodą zarządzania usługami publicznymi. Wiele urzędów gminnych przygotowuje się do wprowadzenia norm ISO serii 9000, a niektóre mają już wprowadzone.

Norma ta obejmuje:
1. normę ISO 9000 opisującą podstawowe zagadnienia i podającą podstawową terminologię
2. normę ISO 9001 opisującą wymagania systemu zarządzania jakością
3. normę ISO 9004 wykazującą możliwości doskonalenia zarządzania

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Lean management - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
5 stron(-y)
Bankowość elektroniczna - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
16 stron(-y)
Lean management i Outsourcing - Prezentacja (⭐bibliografia ⭐przypisy)
32 stron(-y)
Kultura organizacji w USA
8 stron(-y)
Selekcja pracowników (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Podstawy mikroekonomii - wykłady
33 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Możliwości stosowania nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania usługami publicznymi

Możliwości stosowania nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania usługami publicznymi
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 33 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować