Niecenowe determinanty podaży
Cena nie jest jednak jedynym czynnikiem wpływającym na podaż.
Determinanty niecenowe to:
- możliwości produkcyjne
- zapasy
- czas - w krótkim okresie zmiana ceny może wpłynąć nie tylko na poziom zapasów, wzrost ceny wywoła zainteresowanie upłynnieniem zapasów, zmniejszająca się cena spowoduje raczej ich powiększenie, w średnim okresie wielkość sprzedaży może wzrastać, jednakże tylko w granicach istniejących zdolności produkcyjnych, w długim okresie wzrost ceny może spowodować prawie nieograniczone zwiększenie wielkości podaży przy pomocy zrealizowanych inwestycji
- wielkość kosztów produkcji, wszystkie czynniki, które powodują zmienność kosztów produkcji w rezultacie wpływają na kształtowanie się krzywej podaży: zmiany produktywności wywołane zmianą technologii produkcji, zmiany opłacalności produkcji innych dóbr, zmiany dostępności (rzadkość zasobów)
- liczba producentów
- przyczyny losowe (susza)
Wzrost i spadek podaży polega na zmianie wielkości podaży przy każdej cenie. Wzrost to przesunięcie funkcji podaży w prawo, spadek w lewo. Spadek podaży mówi że producenci są skłonni dostarczyć mniejszą ilość danego dobra niezależnie od jego ceny. Czynnikiem sprawczym nie jest cena.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (29 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (20 stron A4)
6. (44 stron A4)
7. (46 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (59 stron A4)
10. (22 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Niecenowe determinanty podaży
Niecenowe determinanty podaży
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 57 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|