Nisza rynkowa
Jest to niezajęty przez konkurencję rynek lub jego fragment, który wykazuje znaczny ponad przeciętny wzrost popytu.
Nisze tworzą się w sposób spontaniczny lub z pojawiającą się podażą.
Niewielki rynek: miejsce dla 2-3 producentów.
Inaczej: Nisza jest wąsko zdefiniowaną grupą klientów szukającą ściśle określonych korzyści.
Gdy sprzedający dokonuje głębszego podziału rynku poprzez wprowadzenie większej liczby cech dla interesującego go rynku, segmenty rynku przechodzą w nisze.
O niszy mówimy bardzo często w sytuacji, gdy istnieje niezaspokojony popyt wśród określojej grupy klientów, na konkterny (wyspecjalizowany) towar lub usługę.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (29 stron A4)
3. (29 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (33 stron A4)
6. (22 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (9 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.1 stron)
6. (1.3 stron)
7. (1.2 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Nisza rynkowa
Nisza rynkowa
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 235 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|