Normy w organizacji
Wynikają one z wartości jakie zostały przyjęte w danej organizacji. Normy mają charakter moralny, informując co w danej organizacji jest przyjęte za zachowanie złe a co za dobre oraz charakter zwyczajowy – informuje co wypada a co nie wypada, a także charakter prakseologiczny – który wskazuje na uznane przez grupę środki działania.
W przeciwieństwie do wartości są przeważnie wyraźnie zaznaczone, informując jednocześnie o kategoryczności i stopniu szczególności.
Normy wraz z wartościami tworzą dwa wspólne powiązania :
- normy i wartości deklarowane – są głoszone przez pracowników i przełożonych, przybierając postać kodeksy etycznego organizacji.
- normy i wartości przestrzegane – czyli wszystkie te cechy i zachowania które są pożądane przez organizacje do jej sprawnego funkcjonowania.
Niekorzystną jest sytuacja gdy, normy i wartości deklarowane oraz normy i wartości przestrzegane występują pomiędzy sobą we wzajemnej sprzeczności.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (10 stron A4)
3. (15 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (3 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (4 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.9 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.9 stron)
5. (1.3 stron)
6. (1.3 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Normy w organizacji
Normy w organizacji
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 145 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|