Obszary analizy przedsiębiorstwa
Obszarami analizy przedsiębiorstwa jest: otoczenie konkurencyjne oraz otoczenie globalne. Na otoczenie konkurencyjne składają się: klienci, dostawcy i konkurenci.
Jeśli chodzi o dostawców oddziałują oni na decyzję przedsiębiorstw w różny sposób, polega to między innymi na kształtowaniu cen towarów zaopatrzeniowych i warunków ich dostaw.
Konkurencyjność przedsiębiorstwa uzależniona jest od sprawności jego współpracy z kooperantami. Pojedynczej firmie trudno odnieść sukces gdy nie dysponuje ona siecią wiarygodnych kooperantów, dlatego przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają tworzenie partnerskich, stałych relacji ze swoimi współpracownikami. Firmy bacznie obserwują swoich konkurentów uzależniając swoje działania od aktualnych i przewidywanych działań konkurujących przedsiębiorstw.
Jeśli chodzi o otoczenie globalne to jest to: otoczenie ekonomiczne, polityczne, społeczne, technologiczne, demograficzne, prawne i międzynarodowe. Otoczenie globalne tworzą siły które mają wpływ na działalność przedsiębiorstwa, ale same są od niego niezależne.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (31 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (22 stron A4)
7. (38 stron A4)
8. (21 stron A4)
9. (18 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Obszary analizy przedsiębiorstwa
Obszary analizy przedsiębiorstwa
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 156 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|