Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA
Oddziaływanie komunikatu reklamowego wiąże się z realizacją podstawowych faz. Jest to tzw. model DIPADA czyli:
- DEFINITION (definicja) - określenie potrzeb nabywców
- IDENTIFICATION (identyfikacja) - stwierdzenie jakie potrzeby odbiorców reklamy zaspokaja reklamowany produkt
- PROOF (dowód) - przekonanie odbiorców o zaletach produktów
- ACCEPTANCE (akceptacja) - wywołanie pozytywnej postawy nabywców wobec produktu
- DESIRE (pragnienie) - rozbudzenie pragnienia posiadania produktu
- ACTION (działanie) - spowodowanie działania wyrażającego się w zakupie
Była próba spolszczenia elementów modelu DIPADA i dała ona taki oto wynik:
- Dysonans poznawczy - kiedy komunikat reklamowy jest sprzeczny z przekonaniami lub doświadczeniami konsumenta, może to wywołać dysonans poznawczy, czyli uczucie niepokoju lub dezorientacji. Dlatego ważne jest, aby komunikat reklamowy był spójny z wartościami i doświadczeniem konsumenta.
- Interes - konsument zwraca uwagę na reklamę, gdyż w niej dostrzega swoje zainteresowania, potrzeby czy aspiracje. Reklama musi być odpowiednio skierowana, aby przemawiała do konkretnej grupy docelowej.
- Perswazja - komunikat reklamowy powinien być przekonujący i przekonywać konsumenta do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.
- Akceptacja - konsument musi zaakceptować przekaz reklamowy, aby był skłonny do zakupu produktu. Akceptacja wynika z uznania wartości oferowanego produktu, jego korzyści i atrakcyjności.
- Decyzja - konsument dokonuje decyzji zakupowej na podstawie przekazu reklamowego oraz innych czynników, takich jak cena, jakość produktu czy opinie innych konsumentów.
- Akcja - konsument podejmuje akcję zakupową, co kończy proces oddziaływania komunikatu reklamowego na konsumenta.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (52 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (27 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (4.2 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.1 stron)
6. (5.1 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA
Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 174 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|