Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kultura organizacyjna | historia gospodarcza | wykłady z ekonometrii | EAN | zarządzanie projektami | organizacja ucząca się | koszty zmienne | prezentacje z marketingu |

Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA

Oddziaływanie komunikatu reklamowego wiąże się z realizacją podstawowych faz. Jest to tzw. model DIPADA czyli:

- DEFINITION (definicja) - określenie potrzeb nabywców
- IDENTIFICATION (identyfikacja) - stwierdzenie jakie potrzeby odbiorców reklamy zaspokaja reklamowany produkt
- PROOF (dowód) - przekonanie odbiorców o zaletach produktów
- ACCEPTANCE (akceptacja) - wywołanie pozytywnej postawy nabywców wobec produktu
- DESIRE (pragnienie) - rozbudzenie pragnienia posiadania produktu
- ACTION (działanie) - spowodowanie działania wyrażającego się w zakupie

Była próba spolszczenia elementów modelu DIPADA i dała ona taki oto wynik:

- Dysonans poznawczy - kiedy komunikat reklamowy jest sprzeczny z przekonaniami lub doświadczeniami konsumenta, może to wywołać dysonans poznawczy, czyli uczucie niepokoju lub dezorientacji. Dlatego ważne jest, aby komunikat reklamowy był spójny z wartościami i doświadczeniem konsumenta.
- Interes - konsument zwraca uwagę na reklamę, gdyż w niej dostrzega swoje zainteresowania, potrzeby czy aspiracje. Reklama musi być odpowiednio skierowana, aby przemawiała do konkretnej grupy docelowej.
- Perswazja - komunikat reklamowy powinien być przekonujący i przekonywać konsumenta do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.
- Akceptacja - konsument musi zaakceptować przekaz reklamowy, aby był skłonny do zakupu produktu. Akceptacja wynika z uznania wartości oferowanego produktu, jego korzyści i atrakcyjności.
- Decyzja - konsument dokonuje decyzji zakupowej na podstawie przekazu reklamowego oraz innych czynników, takich jak cena, jakość produktu czy opinie innych konsumentów.
- Akcja - konsument podejmuje akcję zakupową, co kończy proces oddziaływania komunikatu reklamowego na konsumenta.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Konkurencja rynkowa - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Reklama w Internecie (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Język reklamy - prezentacja
52 stron(-y)
Psychologia reklamy - opracowanie
14 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Reklama - referat (14 stron A4)
2. Język reklamy - prezentacja (52 stron A4)
3. Psychologia reklamy - opracowanie (14 stron A4)
4. Bank centralny - popyt i agregaty podaży pieniądza (27 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Miłość i inne emocje w reklamie perswazyjnej (4.2 stron)
2. Zasada synergii (0.1 stron)
3. Zalety sponsoringu (0.3 stron)
4. Kompleksowe sterowanie jakością (0.1 stron)
5. Marketing wg Kleina (0.1 stron)
6. Psychologia reklamy - perswazja i wywieranie wpływu na klienta (5.1 stron)
7. Direct mail (0.3 stron)
8. Komunikowanie (0.2 stron)
9. Sterowanie (0.2 stron)
10. Magazyny półotwarte (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA

Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 174 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii