Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka rodzinna | finansowanie przedsiębiorstw | wykłady z badań marketingowych | ROS | analiza ekonomiczna | dywersyfikacja | home banking | analiza ryzyka |

Okresy merkantylizmu

Merkantylizm dzieli się na 2 okresy:

• Wczesny – pierwsze podboje i przywożenie pieniędzy w postaci kruszcu. Tych pieniędzy jest tak dużo, że powstaje inflacja. Dopiero rozwój przemysłu hamuje inflację.
• Rozwinięty – okres rozwoju produkcji i dalszy rozwój handlu. Nacisk kładzie się na eksport, gdyż sprzedaż (eksport) to przypływ pieniądza, a zakup (import) to odpływ pieniądza. Bogate państwo to te, które ma pieniądze, czyli eksport > import. Nie brano pod uwagę konsumpcji wewnętrznej, maksymalnie dużo inwestowano. Państwo miało ograniczać import, ale szybko się zorientowano, że te ograniczenia nie powinny dotyczyć wszystkich rzeczy. Ograniczać należy import dóbr zbędnych, luksusowych, a nie surowców do produkcji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Idea merkantylizmu
5 stron(-y)
Merkantylizm - opracowanie
8 stron(-y)
Merkantylizm w organizacji i zarządzaniu ( bibliografia)
22 stron(-y)
Historia myśli ekonomicznej - opracowanie
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Historia myśli ekonomicznej » Okresy merkantylizmu

Okresy merkantylizmu
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 228 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii