Opakowanie a strategia imitacji
Strategia imitacji w kontekście opakowania produktu, może być używana przez firmy jako sposób na wykorzystanie popularności lub rozpoznawalności opakowania konkurencyjnego produktu.
Firmy często starają się wykorzystać popularność i rozpoznawalność opakowania konkurencyjnego produktu, aby przyciągnąć uwagę klientów. Dzięki temu, gdy klienci widzą nowy produkt w opakowaniu przypominającym oryginał, mogą być skłonni go wypróbować, zwłaszcza jeśli mają pozytywne doświadczenia związane z produktem, którego opakowanie jest naśladowane.
Wprowadzanie nowego opakowania w odpowiedzi na spadek popytu na produkt może być strategią pozwalającą firmie przyciągnąć uwagę klientów i odświeżyć wizerunek produktu. Zmiana opakowania może być sposobem na stworzenie wrażenia nowości i zainteresowania ze strony klientów, co może prowadzić do wzrostu sprzedaży.
Przez długi czas klientom przyzwyczaja się do określonego kształtu, wzoru czy koloru opakowania, który jest ściśle związany z danym produktem. Wprowadzenie nowego opakowania, które przypomina oryginalne, ale jednocześnie różni się od niego, może wprowadzić zamieszanie w umysłach klientów i utrudnić im rozpoznanie produktu na półce sklepowej.
Jednakże, gdy firma zbyt często zmienia opakowanie swojego produktu, może to prowadzić do dezorientacji klientów i utraty ich lojalności. Klienci mogą czuć się zagubieni lub zdezorientowani, co może skutkować zmniejszeniem zaufania do marki i szukaniem alternatywnych produktów.
Ważne jest, aby firma zachowała spójność i rozpoznawalność swojej marki nawet przy zmianach opakowania produktu. Nowe opakowanie powinno nadal odzwierciedlać wartości marki i być spójne z jej wizerunkiem, aby uniknąć dezorientacji klientów i utraty ich lojalności.
Wprowadzenie nowego opakowania produktu, które bardzo przypomina oryginał, może być skuteczną strategią w odpowiedzi na spadek popytu, jednak firma musi być ostrożna, aby nie zdezorientować klientów i utrzymać ich lojalność wobec marki.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (58 stron A4)
2. (36 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (100 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (5 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Opakowanie a strategia imitacji
Opakowanie a strategia imitacji
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 134 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|