Organizowanie
Organizowanie polega na decydowaniu o tym, jak najlepiej zgrupować działania i zasoby organizacji.
Przy konstruowaniu organizacji menadżerowie mają do wykorzystania 6 podstawowych działań konstrukcyjnych: projektowanie stanowisk pracy, grupowanie stanowisk pracy, ustalenie stosunków podległości pomiędzy poszczególnymi stanowiskami, rozdzielanie uprawnień decyzyjnych, koordynację czynności pomiędzy stanowiskami oraz zróżnicowanie stanowisk pracy.
Organizowanie oznacza, że kierownicy koordynują ludzkie i materialne zasoby organizacji. Po ustaleniu celów i opracowaniu planów czy programów ich realizacji kierownicy muszą zaprojektować i wdrożyć organizację, która zapewni skuteczne wykonanie tych programów. Do osiągnięcia różnych celów potrzebne będą różne rodzaje organizacji. Kierownicy muszą umieć ustalić potrzebny typ organizacji do zrealizowania danego zbioru celów oraz umieć wdrożyć (a następnie prowadzić) taką organizację.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (2 stron A4)
2. (9 stron A4)
3. (31 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.9 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (2.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Organizowanie
Organizowanie
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 195 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|