Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
GATT | analiza wrażliwości | marka rodzinna | NPV | kody kreskowe | ściągi z mikroekonomii | NCF | rynek dóbr i usług |

Organizowanie jako funkcja zarządzania

Organizowanie jako funkcja zarządzania polega generalnie na kształtowaniu szeroko rozumianej struktury organizacyjnej firmy z uwzględnieniem takich aspektów, jak np. podział pracy (scalanie bądź łączenie różnych czynności, porządkowanie kompetencji), hierarchia (wyodrębnienie szczebli organizacyjnych, ustalenie i egzekwowanie zasad podległości), formalizacja organizacyjna (niezbędna dokumentacja organizacyjna), więzi informacyjne, procedury postępowania, rozmieszczenie decyzji czy koordynacja działań w czasie i przestrzeni.

Zobacz: Funkcje zarządzania - referat (Strony A4: 14) 📚

Organizowanie obejmuje więc porządkowanie firmy, integrowanie działań w niej występujących, a także utrwalanie obowiązujących zasad i procedur. Struktura organizacyjna firmy stanowiąca rezultat organizowania, podobnie jak plan, ma charakter instrumentalny względem postawionych celów firmy.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Organizacja jako system społeczno-ekonomiczny (Strony A4: 11)
Zobacz: Teorie motywacji (Strony A4: 15)
Zobacz: Kierowanie jako funkcja zarządzania - referat (Strony A4: 12) 📚
Zobacz: Podstawowe aspekty przewodzenia w organizacjach (Strony A4: 33) 📚 📝


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Organizowanie jako funkcja zarządzania

Organizowanie jako funkcja zarządzania
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 66 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025