Orientacja sprzedażowa
Jest to orientacja występująca w okresie przejściowym, czyli orientacja przejściowa. istnieje zazwyczaj w okresie transformacji ustrojowej, czyli w okresie przebudowy gospodarki centralnie planowanej na gospodarkę rynkową.
Właściciele przedsiębiorstw o orientacji sprzedażowej wychodzą z mniej więcej z następującego założenia: 'Oto wyprodukowałem nawet dobry towar i powołałem dział handlu (lub marketingu) aby sprzedał wszystko to co wytworzyłem'.
Jest to więc z gruntu błędne założenie, gdyż przedsiębiorstwa także nie badają potrzeb rynku lecz produkują w nadziei sprzedania swojej oferty rynkowej. Firmy także stanowią się więc sprzedać swoje produkty na każdym rynku i za wszelką cenę. W konsekwencji borykają się one z płynnością finansową, zdolnością kredytową i napotykają szereg barier rozwojowych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (38 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (43 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (1.6 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Orientacja sprzedażowa
Orientacja sprzedażowa
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 155 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|