Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
statystyka matematyczna | fucje i przejęcia | podstawy statystykia | ekonomiczna wartość dodana | ilościowa teoria pieniądza | wykłady z zarządzania strategicznego | WTO | FCF |

Otoczenie gospodarstwa agroturystycznego

Otoczenie bliższe (bezpośrednie) – to otoczenie na które firma może wywierać wpływ i od jej aktywności, systemu komunikacji zależą możliwości oddziaływania na poszczególne jego elementy. W przypadku gospodarstwa agroturystycznego tworzą go: klienci, sąsiedzi, lokalne władze, kościół, firmy handlowe w których gospodarswto  zaopatruje się, pralnie, magiel, banki  i instytucje finansowe, firmy ubezpieczeniowe, agencje reklamowe itp.

Zobacz: Budżet gospodarstw domowych (Strony A4: 15) 📚

Otoczenie dalsze (pośrednie) jest w dużej mierze niezależne od firmy i jej działań. Żadna firma nie ma bowiem bezpośredniego wpływu na liczbę i strukturę ludności, wielkość osiąganych przez nią dochodów, pojawiające się przepisy i regulacje prawne, postęp techniczny, politykę państwa itp.

Zobacz: Menedżer w roli lidera zmian (Strony A4: 19) 📚

Można więc powiedzieć, że sukces gospodarstwa agroturystycznego, jego pozytywny wizerunek zależy od trafnego wyodrębnienia poszczególnych elementów jego otoczenia, dostrzeżenia szans i zagrożeń wynikających z tego otoczenia oraz stworzenia optymalnych rozwiązań
w zakresie struktury marketingu – mix, odpowiadających  oczekiwaniom tego otoczenia.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy (Strony A4: 20) 📝
Zobacz: Wielki kryzys gospodarczy w Polsce w latach 1929 - 1935 (Strony A4: 11) 📚
Zobacz: Test na egzamin z zarządzania strategicznego (Strony A4: 5)


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Otoczenie gospodarstwa agroturystycznego

Otoczenie gospodarstwa agroturystycznego
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 245 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025