Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa
Dzielimy na:
• bliższe
• dalsze (globalne)
lub
• podmiotowe
• procesowe
Otoczenie bliższe – ma charakter głównie podmiotowy. W jego skład wchodzą:
• konsumenci (klienci)
• konkurenci (czyli inne firmy oferujące te same produkty, bądź zaspokajające te same potrzeby)
• instytucje i organizacje okołobiznesowe (banki, firmy ubezpieczeniowe, fundacje, stowarzyszenia, organizacje władzy i administracji, firmy konsultingowe).
Otoczenie dalsze (globalne) – ma charakter głównie przedmiotowy. W jego skład wchodzą elementy o charakterze:
• politycznym (wybory, zmiany władzy politycznej w państwie, wojny)
• ekonomicznym (gospodarczym, np. zasoby naturalne)
• koniunktury gospodarczej (światowe zmiany cen, stopy procentowe, podatki, itp.)
• społeczne (zmiany demograficzne, wykształcenie, itp.)
• technologiczne (naukowe, np. wynalazki)
• ekologiczne (normy, opłaty ekologiczne).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (37 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (2 stron A4)
4. (18 stron A4)
5. (28 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (19 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (29 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.8 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa
Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 241 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|