Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria zachowań konsumenta | hierarchia potrzeb Maslowa | ankieta | prezentacje z zarządzania jakością | prawa akcjonariuszy | analiza ryzyka | perswazja | home banking |

Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa

Dzielimy na:
• bliższe
• dalsze (globalne)
lub
• podmiotowe
• procesowe

Otoczenie bliższe – ma charakter głównie podmiotowy. W jego skład wchodzą:
• konsumenci (klienci)
• konkurenci (czyli inne firmy oferujące te same produkty, bądź zaspokajające te same potrzeby)
• instytucje i organizacje okołobiznesowe (banki, firmy ubezpieczeniowe, fundacje, stowarzyszenia, organizacje władzy i administracji, firmy konsultingowe).

Otoczenie dalsze (globalne) – ma charakter głównie przedmiotowy. W jego skład wchodzą elementy o charakterze:
• politycznym (wybory, zmiany władzy politycznej w państwie, wojny)
• ekonomicznym (gospodarczym, np. zasoby naturalne)
• koniunktury gospodarczej (światowe zmiany cen, stopy procentowe, podatki, itp.)
• społeczne (zmiany demograficzne, wykształcenie, itp.)
• technologiczne (naukowe, np. wynalazki)
• ekologiczne (normy, opłaty ekologiczne).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Plan marketingowy spółki handlowej branży paliwowej
20 stron(-y)
Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy (⭐przypisy)
20 stron(-y)
Menedżer w roli lidera zmian (⭐bibliografia)
19 stron(-y)
Analiza marketingowa producenta kostki brukowej (⭐bibliografia)
37 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa

Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 241 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii