Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rynek kapitałowy | test istotności parametrów strukturalnych | wykłady z geografii ekonomicznej | merkantylizm | dług publiczny | kompleksowe zarządzanie jakością | funkcja produkcji CES | wykłady z logistyki |

Otoczenie organizacji w działalności Public Reletions

Otoczenie organizacji w PR jest to tylko ta część publiczności (społeczeństwa), która ma z organizacją co najmniej jeden wspólny z nazwy i istoty interes, choć niekoniecznie zgodny. W pojęciu interesu mieszczą się zarówno interesy natury materialnej, fundamentalne wartości, wymagania i oczekiwania grup, zbiorowości i składających się na nią jednostek.

Wspólnota interesów nie oznacza zgodności interesów. Interesy organizacji i jej otoczenia mogą być tożsame, ale mogą też się uzupełniać i dopełniać, krzyżować, w jakiejś mierze łączyć, być w sprzeczności. Otoczenie organizacji nie jest homogeniczne, składa się z grup o różnych interesach i celach. Wspólny interes mogą mieć organizacje, instytucje, władze, grupy osób, przedsiębiorstwa, które działają w tych samych zakresach życia społecznego i gospodarczego, które mają te same lub przeciwstawne wymagania w stosunku do tej samej trzeciej instytucji, wpływają na realizację tych samych celów, oczekują podobnych lub przeciwstawnych reakcji z tej samej trzeciej strony itd. Otoczeniem producenta opakowań mogą być m.in. osoby zorganizowane w grupy inicjatywne, stawiające sobie jako cel zwalczanie zaśmiecania środowiska przyrodniczego zbędnymi opakowaniami towarów, albo organizacje konsumenckie, które nadmiar opakowań traktować będą jako przyczynę niepotrzebnych kosztów pokrywanych przez nabywców w cenie towarów.

Jednakże do typowego otoczenia w ramach PR należą nie jednostki, lecz zbiorowości, grupy osób fizycznych (pracowników, akcjonariuszy, członków wyborców, członków rządu, konsumentów, klientów itd.)

Każdy typ organizacji (przedsiębiorstwo, partia polityczna, szkoła, stowarzyszenie sportowe, uczelnia rząd, parlament – wszystkie organizacje, które prowadzą lub mogą prowadzić PR) ma do czynienia z względnie stałą strukturą swojego otoczenia, stałymi częściami składowymi, które różnią się stopniem bliskości wobec organizacji, liczebnością, rodzajem powiązań i interesów wobec niej. I tak dla przykładu, dla uczelni prowadzącej PR częściami otoczenia będą studenci, pracownicy, funkcjonariusze ministerstwa szkolnictwa wyższego, władze krajowej akademii nauk, redakcje czasopism i wydawnictw naukowych, szkoły średnie, z których rekrutują się przyszli studenci.

Segment otoczenia studenckiego składa się z grup studentów poszczególnych kierunków, zaś pracowników – z grupy pracowników dydaktycznych i administracyjnych; podgrupy te dalej można dzielić na grupy osób różniących się interesami, np. w podgrupie pracowników dydaktycznych wyróżnić można pracowników o statusie wykładowców, lektorów języków obcych, pracujących na podstawie umowy zlecenia i pozostałych  pracowników.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Menedżer w roli lidera zmian (⭐bibliografia)
19 stron(-y)
Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy (⭐przypisy)
20 stron(-y)
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (⭐przypisy)
26 stron(-y)
Praca menedżera w public relations (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Test z podstaw zarządzania - 44 pytania testowe
4 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Otoczenie organizacji w działalności Public Reletions

Otoczenie organizacji w działalności Public Reletions
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 75 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii