Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
firma rodzinna | coaching | logistyka dystrybucji | udział w rynku | gospodarka magazynowa | promotion mix | wykłady ze statystyki | zdolność kredytowa |

Planowanie w przedsiębiorstwie

Na szczeblu ogólnym plany obejmują:

• Plany strategiczne:
to plany opracowywane dla realizacji celów strategicznych, to ogólny plan zawierający decyzje dotyczące alokacji zasobów, priorytetów i działań niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Plany te są ustalane przez zarząd i najwyższe kierownictwo, na ogół mają dłuższy horyzont czasowy i odnoszą się do kwestii zasięgu, dystrybucji zasobów, przewagi konkurencyjnej i synergii
• Plany taktyczne
to plany nastawione na osiągnięcie celów taktycznych, jest opracowywany dla realizacji określonych części planu strategicznego. Muszą być one zgodne i podporządkowane planowi strategicznemu.  Plany taktyczne na ogół  angażują wyższy i średni szczebel zarządzania, mają horyzont czasowo krótszy niż plany strategiczne i koncentrują się na konkretnych sprawach; zajmują się więc one bardziej realizacją zadań niż ich ustanawianiem, określają jakie działania należy podjąć, aby wykonać plan strategiczny.
• Plany operacyjne
koncentrują się na realizacji planów taktycznych dla osiągnięcia celów operacyjnych. Opracowuje go kadra średniego i niższego szczebla kierowniczego. Plany operacyjne koncentrują się na krótkim okresie czasu i mają stosunkowo wąski zasięg działań. rozróżnia się:
- plany jednorazowe: przygotowane dla realizacji zadań, które w przyszłości nie będą powtarzalne
- plany ciągłe: plany trwale obowiązujące, opracowywane dal działań, które powtarzająsię regularnie w pewnym okresie
Ze względu na ramy czasowe planowania plany dzielą się na:
• Plany długookresowe
obejmuje okres wieloletni, nawet kilkudziesięcioletni. zasięg planowania długookresowego jest różny dla różnych organizacji, najczęściej jest on dłuższy niż 5 lat. Przy tym planowaniu niezbędne jest obserwowanie zmian w otoczeniu, a wić przyjmowanie wielu rozwiązań w zależności od zmian na rynku
• Plany średniookresowe
są nieco mniej hipotetyczny i mniej narażony na zmiany niż plan długookresowy. Zwykle obejmują okres do 5 lat i maja szczególne znaczenie dla menedżerów średniego szczebla. Nas ogół formułowane są one równolegle do planów taktycznych. Dla wielu organizacji planowanie średniookresowe stało się centralnym elementem działalności planistycznej.
• Plany krótkookresowe
nastawione są na okres do jednego roku, są to plany, które najbardziej wpływają na codzienne czynności. Występują w dwóch podstawowych odmianach:
- plany działania: służące wprowadzeniu w życie wszystkich innych planów
- plany reakcji: mają umożliwić odpowiednią reakcję na nieprzewidziane okoliczności

Oprócz tych planów niezwykle ważne jest planowanie awaryjne, które określa alternatywy sposób działania na wypadek, gdyby przyjęty plan został nieoczekiwanie zakłócony lub przestał odpowiadać zmiennym warunkom

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Funkcje zarządzania - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Zarządzanie kadrami - ściąga
1 stron(-y)
Wykłady z logistyki - opracowanie
16 stron(-y)
Charakterystyka nowoczesnej koncepcji logistyki (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Planowanie w przedsiębiorstwie

Planowanie w przedsiębiorstwie
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 175 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii