Podaż - definicja podaży wyjaśniona na prostych przykładach
Podaż to po prostu to, ile czegoś jest dostępne na rynku. Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą lodów. Ile lodów masz w swojej lodziarni? To jest podaż lodów, czyli ile ich masz gotowych do sprzedania.
Teraz przykład: Wyobraź sobie, że wszyscy chcą lody, bo jest upał. I ty masz 50 lodów do sprzedania. To jest twoja podaż. Ale co się stanie, jeśli nagle będzie upał jeszcze większy, a ty będziesz miał tylko 10 lodów? To może oznaczać, że ludzie będą chcieli więcej lodów, niż ty masz. Czyli podaż może nie zaspokoić popytu.
A teraz odwrotnie: Co się stanie, jeśli będziesz miał 100 lodów, a nagle spadnie temperatura i wszyscy będą woleli gorące czekolady? Wtedy twoja podaż może być większa niż popyt - to znaczy, że masz więcej lodów niż ludzie chcą kupić.
Tak więc podaż to ilość produktów lub usług, które są gotowe do sprzedania na rynku. Ważne jest, żeby podaż była w zgodzie z tym, czego ludzie chcą. Jeśli podaż jest za mała, może być problem z dostarczeniem produktów, a jeśli za duża, to mogą zostać nieużyte lub zmarnowane.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (33 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (4 stron A4)
5. (44 stron A4)
6. (18 stron A4)
7. (27 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (25 stron A4)
10. (18 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Podaż - definicja podaży wyjaśniona na prostych przykładach
Podaż - definicja podaży wyjaśniona na prostych przykładach
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 186 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|