Podejście procesowe do zarządzania wiedzą
Bazuje ono na doświadczeniach i rozwiązaniach stosowanych w praktyce (zwłaszcza w dużych firmach konsultingowych).
Przyjmuje, że zarządzanie wiedza to ogół procesów umożliwiających tworzenie, upowszechnianie i wykorzystanie wiedzy do realizacji celów organizacji.
Proces tworzenia wiedzy – jest pierwszy i najważniejszy. Organizacja musi podejmować szereg specyficznych działań i inicjatyw w celu zwiększenia ilości i jakości wiedzy w przedsiębiorstwie.
Wiedza może powstawać zarówno w wewnątrz przedsiębiorstwa lub być importowana z zewnątrz. W pierwszym przypadku chodzi głównie o stworzenie dogodnych warunków do jej kreowania i przepływu, w drugim można zdobyć wiedzę poprzez przejęcie innych firm, podkupienie pracowników lub wypożyczenie wiedzy.
Proces kodyfikacji wiedzy – polega na nadawaniu wiedzy organizacyjnej odpowiedniej formy, która może ułatwić innym osobom dostęp do niej.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (35 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (5 stron A4)
6. (18 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.9 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.3 stron)
5. (1.3 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.5 stron)
10. (1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Podejście procesowe do zarządzania wiedzą
Podejście procesowe do zarządzania wiedzą
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 141 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|