Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
pareto | niewidzialna ręka rynku | zarządzanie płynnością | optymalna partia dostaw | DMAIC | strategia marketingowa | zarządzanie produkcją | wskaźniki du Ponta |

Podstawowe czynniki brane pod uwagę przy ustaleniu cen towarów eksportowanych

Ustalając ceny towarów eksportowych uwzględnia się te same czynniki jak przy kształtowaniu ceny na rynku krajowym, a więc:

- koszty;
- konkurencję;
- popyt;
- cykl życia produktu;
a ponadto także opłaty na rzecz zagranicznych władz:
- celnych;
- podatkowych;
- kontroli dewizowej.

Koszty: Kierownictwo przedsiębiorstwa decyduje się na działania eksportowe bierz przede wszystkim pod uwagę koszty działania, w długim okresie, bowiem muszą one być pokryte przez ceny. W odniesieniu do towarów eksportowych koszty działania obejmują, poza składnikami ceny fabrycznej również szereg dodatkowych elementów. Koszty działalności eksportowej są wyższe niż w przypadku działalności krajowej, ponieważ uwzględniają także koszty ceł, ubezpieczeń, spedycji, transportu itd.

O ich przypisaniu eksporterowi lub odbiorcy decydują negocjacje między tymi stronami kontraktu eksportowego, jednakże niezależnie od ich ustaleń, koszt logistyki jest składnikiem ostatecznej ceny detalicznej.
Ceny konkurencji: Według tej metody poziom własnych cen dostosowany jest do wysokości cen przedsiębiorstw-konkurentów, zwłaszcza o największym udziale na rynku.

Popyt i cykl życia produktu: Oprócz wymienionych poprzednio czynników niezwykle istotną rolę odgrywa skłonność klientów do zapłacenia określonej ceny, reakcja popytu na ceny może być zróżnicowana i przyjmować cechy związku:
- symetrycznego;
- asymetrycznego;
- proporcjonalnego;
- nieproporcjonalnego.

W związku symetrycznym podwyżki lub obniżki ceny wywołują takie same skutki, jednakże ze znakiem przeciwnym. W związku asymetrycznym reakcje są słabsze. Związek proporcjonalny polega na tym, że sprzedaż reaguje proporcjonalnie do zmiany ceny, a oddziaływanie nieproporcjonalne oznacza, że niewielkie zmiany ceny wywołują skutki w sprzedaży mniejsze (lub większe) niż proporcjonalne do zmiany ceny.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Opakowania i znakowanie towarów
6 stron(-y)
Model ekonometryczny - wynagrodzenie w przedsiębiorstwach (Microfit)
18 stron(-y)
Podstawy logistyki - ponad 70 zagadnień z odpowiedziami
14 stron(-y)
Kody kreskowe - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Matematyka finansowa - wzory i zadania z rozwiązaniami
27 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Podstawowe czynniki brane pod uwagę przy ustaleniu cen towarów eksportowanych

Podstawowe czynniki brane pod uwagę przy ustaleniu cen towarów eksportowanych
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 173 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii