Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
funkcja CES | budżet marketingowy | atrybuty produktu | wprowadzenie nowego produktu na rynek | ryzyko | przykładowy biznes plan | prezentacje z ubezpieczeń | controlling strategiczny |

Podstawowe obszary zainteresowania MSG

4 podstawowe obszary zainteresowań międzynarodowych stosunków gospodarczych to:

Zobacz: Podstawy logistyki (Strony A4: 22)

- Obroty towarowe (widzialne) - dobra materialne, wyrób, produkt, czyli inaczej towary.
- Obroty usługowe (niewidzialne) - przedmiotem tych transakcji jest świadczenie na rzecz podmiotów zagranicznych usług (np. komunikacyjnych, myśl naukowo-techniczna, transportowych, patenty). Znaczenie obrotów usługowych wzrasta. Największym eksporterem licencji jest Japonia. Często sprzedaje się produkt wraz z usługą. Obrót usługami specyficznymi, takimi jak licencje, patenty występuje między krajami najbardziej rozwiniętymi (Japonia, USA). Właściciel patentu często nie jest zainteresowany sprzedażą tego patentu - prawa autorskie są szczególnie chronione.
- Obroty majątkowo - kredytowe (zwane kapitałowymi) - kupno, sprzedaż majątku za granicą, zakup majątku obcego w kraju; joint venture - wspólne przedsięwzięcie:
- Obroty osobowe - przemieszczanie, ruch ludności przez granicę krajów - turystyka. Istnieje dużo krajów, które żyją z turystyki. Obroty te związane są z funkcjonowaniem organizacji międzynarodowych, służb zagranicznych, a także organizacji o charakterze światowym np. wydatki związane z tym, że Polska jest członkiem ONZ (największym dłużnikiem ONZ są Stany Zjednoczone).

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Budowa i działanie systemów CRM - prezentacja (Strony A4: 26)
Zobacz: Badania marketingowe dotyczące zainteresowań muzycznych (Strony A4: 28)
Zobacz: Etyka biznesu - referat (Strony A4: 8) 📚
Zobacz: Zarządzanie biznesami rodzinnymi - prezentacja (Strony A4: 14)


Podobne tematy w Kompendium

1. Economic Value Added (0.3 stron)
2. Kryteria prywatyzacji (0.4 stron)
3. Efficient Consumer Response (0.4 stron)
4. Składowe strategii przedsiębiorstwa (0.8 stron)
5. Motywatory w zarządzaniu (0.5 stron)
6. EVA - ekonomiczna wartość dodana (0.6 stron)
7. Ryzyko towarowe (0.1 stron)
8. Instrumenty polityki promocji w marketingu (0.6 stron)
9. Cechy organizacji (0.1 stron)
10. Alians strategiczny (1.1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Międzynarodowe stosunki gospodarcze » Podstawowe obszary zainteresowania MSG

Podstawowe obszary zainteresowania MSG
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 117 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025