Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
Kaizen | metoda abc | plan strategiczny | burza mózgów | cykl życia projektu | DCF | kredyt bankowy | podział wyniku finansowego |

Pojęcie reklamy

Istnieje wiele definicji reklamy. Według Słownika języka polskiego, reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartościach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję, środki (np. plakaty, napisy, ogłoszenia itp.) służące temu celowi.

Inna definicja określa, że reklama to każdy przekaz zmierzający do promocji sprzedaży bądź innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei, albo do osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą lub inną formą wynagrodzenia.2 Według Kotlera reklama to wszelkiego rodzaju płatna forma nieosobistej prezentacji oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług przez określonego sponsora.

Reklama jest jednym z pięciu narzędzi promocji (poza promocją sprzedaży, Public Relations, sprzedażą osobistą oraz marketingiem bezpośrednim) używanych przez przedsiębiorstwa w celu dotarcia do wybranego rynku docelowego. Celem reklamy jest dotarcie z informacją o produktach do odbiorcy i nakłonienie go do podjęcia określonego działania. Reklama za pomocą dostępnych środków ma wywrzeć presję na odbiorcy komunikatu. Aby osiągnąć skuteczność reklama odwołuje się m.in. do psychologii.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Merchandising - referat (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
2. Merchandising - referat (15 stron A4)
3. Emocje w reklamie społecznej (10 stron A4)
4. Cele i przekonania konsumenta (5 stron A4)
5. Psychologia reklamy - referat (30 stron A4)
6. Reklama w Internecie (13 stron A4)
7. Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (28 stron A4)
8. Język reklamy - prezentacja (52 stron A4)
9. Psychologia reklamy - opracowanie (14 stron A4)
10. Promocja jako element marketingu (30 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Definicja reklamy (0.2 stron)
2. Typy reklamy (0.2 stron)
3. Reklama outdoor (0.4 stron)
4. Klasyfikacja reklamy (0.5 stron)
5. Promocja sprzedaży (0.4 stron)
6. Cechy reklamy (0.1 stron)
7. Reklama - cechy i funkcje reklamy (0.2 stron)
8. Środki reklamy (0.4 stron)
9. Funkcje reklamy (0.7 stron)
10. Reklama telewizyjna (0.6 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Pojęcie reklamy

Pojęcie reklamy
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 34 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii