Pojęcie reklamy
Istnieje wiele definicji reklamy. Według Słownika języka polskiego, reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartościach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję, środki (np. plakaty, napisy, ogłoszenia itp.) służące temu celowi.
Inna definicja określa, że reklama to każdy przekaz zmierzający do promocji sprzedaży bądź innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei, albo do osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą lub inną formą wynagrodzenia.2 Według Kotlera reklama to wszelkiego rodzaju płatna forma nieosobistej prezentacji oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług przez określonego sponsora.
Reklama jest jednym z pięciu narzędzi promocji (poza promocją sprzedaży, Public Relations, sprzedażą osobistą oraz marketingiem bezpośrednim) używanych przez przedsiębiorstwa w celu dotarcia do wybranego rynku docelowego. Celem reklamy jest dotarcie z informacją o produktach do odbiorcy i nakłonienie go do podjęcia określonego działania. Reklama za pomocą dostępnych środków ma wywrzeć presję na odbiorcy komunikatu. Aby osiągnąć skuteczność reklama odwołuje się m.in. do psychologii.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (30 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (52 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (30 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Pojęcie reklamy
Pojęcie reklamy
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 34 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|