Polityka jakości
Polityka jakości są to kierunki i główne cele przedsiębiorstwa związane z jakością, sformułowane i wyrażone na piśmie przez Zarząd firmy. Jest ona elementem ogólnej polityki przedsiębiorstwa.
Z polityką jakości powinien zapoznać się każdy pracownik zakładu i znać sposoby jej realizacji odnośnie swojego stanowiska pracy. Jest ona pierwszym krokiem do opracowania i wdrożenia systemu zapewnienia jakości w/g norm ISO 9000.
Przedsiębiorstwo, aby mogło istnieć i rozwijać się na rynku, musi być konkurencyjne, a cechą która pozwala to osiągnąć jest jakość oferowanych wyrobów.
Jakość w/g norm ISO to ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi decydująca o ich zdolności do zaspakajania potrzeb człowieka stwierdzonych lub przewidywanych? (ISO 8402).
Jakość jest to zadowolenie klienta z zakupionego wyrobu, ze sposobu obsługi, załatwiania reklamacji i wszystkich spraw związanych z wyrobem. Słowem jakość to spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów. Jednak, żeby móc te potrzeby spełnić, należy je wcześniej poznać i ocenić, prowadząc badania marketingowe rynku oraz zebrać i przeanalizować informacje od klienta o produkowanych przez nas wyrobach.
Aby zapewnić jakość wyrabianego produktu musimy wszyscy bez wyjątków dbać o jakość na swoim stanowisku pracy, robić wszystko zgodnie z otrzymaną dokumentacją, ciągle podnosić swoje kwalifikacje. Przyczynia się również do tego ciągła modernizacja urządzeń i procesów produkcyjnych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (32 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (35 stron A4)
5. (29 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (7 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (24 stron A4)
10. (4 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.9 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Polityka jakości
Polityka jakości
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 220 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|