Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie produkacją | badania w psychologii | magazynowanie | dochód narodowy | kapitał intelektualny | schemat organizacyjny | analiza tows | analiza space |

Pozycjonowanie - produktu marki firmy

Według Al. Riesa i J. Trouta punktem wyjścia do pozycjonowania jest produkt. Może to być towar, usługa, przedsiębiorstwo, instytucja lub nawet osoba. Ale pozycjonowanie nie oznacza tego, co zrobimy z produktem. Termin ten odnosi się do tego, co zrobimy z umysłem potencjalnego nabywcy. Inaczej mówiąc produkt jest pozycjonowany w umyśle nabywcy.

Jest to więc proces pozyskiwania pożądanej dostrzegalności przez konsumentów i potencjalnych nabywców produktów i samego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie jest kształtowaniem oferty oraz image przedsiębiorstwa w celu zajęcia wyraźnego miejsca w pamięci klientów i w ich działaniach związanych z nabywaniem oferowanych produktów i usług.

Podstawowym wymaganiem działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo jest umiejętność takiego zaprezentowania wytwarzanych i oferowanych produktów, które zapewni uzyskanie możliwie szybkiej reakcji rynku i nabywców, wskazującej na stopień akceptacji produktu, jego ceny, promocji oraz czasu i miejsca sprzedaży. Zaznajomienie potencjalnych nabywców z produktem, wytworzenie i utrwalenie w ich świadomości obrazu produktu w taki sposób, aby łatwo kojarzył się z jego wartością i użytecznością ma bezpośredni wpływ na długość czasu obiegu w cyklu życia produktu i wysokość osiąganej sprzedaży.

Pozycjonowanie, określane także jako umiejscowienie na rynku, polega na eksponowaniu rzeczywistych walorów produktu wynikających z takich jego cech jak: unikalność bądź ogólna dostępność, wysoka jakość, niezawodność, bezpieczeństwo użycia, cena we właściwej relacji do wartości itp.

Pozycjonowanie obejmuje nie tylko sam 'czysty' produkt, lecz także jego bezpośrednie wyposażenie, na które składa się opakowanie, marka produktu, gwarancja jakości, warunki zakupu i płatności itp.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Test z marketingu
8 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Analiza marketingowa producenta kostki brukowej (⭐bibliografia)
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Pozycjonowanie - produktu marki firmy

Pozycjonowanie - produktu marki firmy
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 202 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii