Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie przeprowadza się w następujących etapach:
- identyfikacja warunków otoczenia i zasobów przedsiębiorstwa - analiza warunków otoczenia;
- porównanie strategii marki ze strategia marketingową przedsiębiorstwa, spójność działań;
- identyfikacja preferencji nabywców,charakterystyka nabywców w docelowym segmencie - analiza preferowanych przez klienta korzyści funkcjonalnych, emocjonalnych, określenie kryteriów wyboru marki przez klientów, sporządzenie listy atrybutów marki najsilniej oddziałujących na preferencje klientów w momencie podejmowania decyzji;
- określenie pozycji konkurencyjnych marek w świadomości klientów z uwzględnieniem kryteriów określonych wcześniej;
- wybór pozycji marki na rynku oraz sformułowanie przekazu pozycjonowania - opracowanie tożsamości marki oraz zdefiniowanie potrzeb zaspokajanych przez markę, wskazanie cech różniących i określających pozycję marki na rynku;
- monitorowanie wybranej pozycji marki i ewentualnie repozycjonowanie marki - zmiany w otoczeniu firmy i w środowisku wewnętrznym wymuszają ciągły monitoring pozycji firmy i ewentualne zmiany w pozycjonowaniu firmy.
Zobacz: Zarządzanie marką - prezentacja (Strony A4: 19)
Pozycjonowanie marki przypisuje niejako markę do określonej kategorii produktów oraz określa, na czym polega jej specyficzna odmienność. Istotą pozycjonowania jest wykreowanie trwałych asocjacji, zdefiniowanych w kontekście konkretnego atrybutu i konkurenta.
Zobacz: Atrybuty produktu (Strony A4: 9)
Pozycjonowanie marki przeprowadzamy:
- na podstawie atrybutów marki
- na podstawie korzyści dla klienta
- nienamacalne/nieuchwytne
- na podstawie zastosowanie/aplikacji marki
- na podstawie relacji jakość-cena
- ze względu na osobę użytkownika/klienta
- ze względu na zmianę osobowość/gwiazdę
- ze względu na klasę/kategorię produktu
- ze względu na rywali/konkurentów
- ze względu na kraj/region pochodzenia
Zobacz: Budowanie marki produktu (Strony A4: 21)
Doświadczenia wysoko rozwiniętych gospodarek rynkowych wykazują, iż w przypadku dóbr konsumpcyjnych częstego zakupu sprzedaż nowo wprowadzanej marki z reguły szybko wzrasta, osiąga poziom szczytowy, po czym stabilizuje się na niższym poziomie. Opracowany przez J. Parfitta i B. Collinsa model (1968) pomaga prognozować poziom, na jakim ustabilizuje się udział marki w rynku jeszcze przed osiągnięciem szczytu sprzedaży, albo krótko po nim. Parfitt i Collins przedstawiają udział marki w rynku jako iloczyn trzech wskaźników:
Zobacz: Strategia marki (Strony A4: 6)
UMwR = wskaźnik penetracji x wskaźnik powtarzania zakupu x indeks intensywności zakupów
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): ↪ Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta. ↩ Zobacz: Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja (Strony A4: 37)
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Zarządzanie marką - prezentacja |
19 stron(-y) |
| ✅ Atrybuty produktu |
9 stron(-y) |
| ✅ Budowanie marki produktu |
21 stron(-y) |
| ✅ Strategia marki |
6 stron(-y) |
| ✅ Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja |
37 stron(-y) |
| ✅ Istota marki - prezentacja |
72 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie marki
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 225 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|