Prawa marki
To prawo:
1. ekspansji - Siła marki jest odwrotnie proporcjonalna do jej zakresu.
2. zawężania - Marka staje się tym silniejsza, im węższego zakresu dotyczy.
3. rozgłosu - Marki powstają w drodze rozgłosu, a nie reklamy.
4. reklamy - Gdy marka się narodzi, do jej utrzymania przy życiu niezbędna jest reklama.
5. słowa - Marka powinna zawładnąć słowem w umyśle konsumenta.
6. wiarygodności - Niezbędnym warunkiem sukcesu każdej marki jest jej wiarygodność.
7. jakości - Jakość jest ważna, ale marki nie tworzy się wyłącznie w oparciu o jakość.
8. kategorii - Czołowa marka powinna promować kategorię, a nie samą markę.
9. nazwy - W podejściu długofalowym marka jest po prostu tylko nazwą.
10. rozszerzeń - Najprostszym sposobem unicestwienia marki jest umieszczenie jej nazwy na wszystkim na czym się da.
11. wspólnoty - By zbudować kategorię marka powinna być otwarta na inne marki.
12. ogólności - Jedną z najszybszych dróg do porażki jest wybór ogólnej nazwy na markę.
13. firmy - Marka to marka, a firma to firma. To nie to samo.
14. rozdrabniania marki - To, co zbuduje się silną marką można zniszczyć przez jej rozdrabnianie.
15. rodzeństwa - Zawsze nadchodzi moment i pora by uruchomić drugą markę.
16. kształtu - Znak graficzny marki powinien być zaprojektowany tak, by wpadał w oko; a nawet w obydwa oczy.
17. barw - W marce należy użyć barwy przeciwnej do tej, której używa główny konkurent.
18. granic - Marki nie znają granic państwowych. Powinny mieć zasięg ogólnoświatowy.
19. spójności - Marki nie tworzy się z dnia na dzień. Miarą sukcesu są dekady, a nie lata.
20. zmiany - Marki można zmieniać, ale bardzo rzadko i bardzo ostrożnie.
21. śmiertelności - Żadna marka nie będzie żyła bez końca. Często najlepszym rozwiązaniem jest eutanazja.
22. jednotorowości - Najważniejszym aspektem marki jest jednotorowość.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (37 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (72 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (25 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (58 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Prawa marki
Prawa marki
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 129 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|