Próba w badaniach statystycznych
Próba to część populacji badanej, na której dokonywane jest badanie, jej dobór powinien zapewnić określoną dokładność i stopień pewności (reprezentatywność) na podstawie której można rozszerzyć wnioski na całą populację.
Zobacz: Statystyka matematyczna (Strony A4: 20)
W badaniach statystycznych próba to podzbiór jednostek lub obserwacji wybranych z ogólnej populacji w celu wnioskowania na temat właściwości tej populacji. Jest to praktyczny sposób na badanie ogólnej charakterystyki populacji bez konieczności zbierania danych od wszystkich jej elementów. Proces wyboru próby i jej analiza stanowią istotną część statystyki, pozwalając na formułowanie wniosków na podstawie ograniczonej ilości dostępnych informacji.
Zobacz: Badania marketingowe - teoria (Strony A4: 21)
Istnieją różne metody próbkowania:
Próbkowanie losowe proste: Losowy wybór jednostek z populacji, gdzie każda jednostka ma taką samą szansę być wybraną.
Próbkowanie stratyfikowane: Populacja jest dzielona na podgrupy (straty) o określonych charakterystykach, a następnie z każdej straty jest losowo wybierana próba.
Próbkowanie klastrowe: Populacja jest dzielona na grupy zwane klastrami, a następnie losowo wybierane są pewne klastry, z których pobierane są próby.
Próbkowanie wielostopniowe: Kombinacja różnych metod próbkowania, na przykład losowy wybór szkół, a następnie losowy wybór uczniów wewnątrz wybranych szkół.
Po zebraniu próby badacze analizują dane z owej próbki, aby wnioskować o charakterystykach populacji. Wykorzystują różnego rodzaju statystyki, miary tendencji centralnej, rozkłady, testy hipotez i inne narzędzia, aby formułować wnioski na temat cech populacji na podstawie dostępnych danych próbkowych.
Zobacz: Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test) (Strony A4: 11)
Istnieje jednak pewna niedokładność związana z wnioskami opartymi na próbkach, co jest znane jako błąd próbkowania (błąd statystyczny). Odpowiednie techniki statystyczne pozwalają na oszacowanie tego błędu i ocenę pewności wniosków (prawdopodobieństwa).
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora! Zobacz: Analiza czynnikowa - z przykładem zastosowania (Strony A4: 12) 📚 Zobacz: Ankieta (Strony A4: 11)
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Statystyka matematyczna |
20 stron(-y) |
✅ Badania marketingowe - teoria |
21 stron(-y) |
✅ Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test) |
11 stron(-y) |
✅ Analiza czynnikowa - z przykładem zastosowania (✓ bibliografia) |
12 stron(-y) |
✅ Ankieta |
11 stron(-y) |
✅ Analiza statystyczna - poziom życia |
20 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (24 stron A4)
6. (29 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (3 stron A4)
10. (34 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (4.7 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (1.5 stron)
6. (2.2 stron)
7. (1 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Statystyka » Próba w badaniach statystycznych
Próba w badaniach statystycznych
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 169 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|