Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
determinanty dochodu narodowego | model du Ponta | ocena kondycji finansowej | analiza podaży | analiza XYZ | nisza rynkowa | metoda XYZ | macierz ADL |

Proces segmentacji nabywców

Elementy procesu:

1. Analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców, a więc sporządza się fotografię nabywców wchodzących w skład obszaru produktowo - geograficznego
2. Identyfikacja kryteriów segmentacji; chodzi o wybór kryteriów jednoznacznie określających istotne różnice między grupami nabywców
3. Segmentacja rynku – podział nabywców na wewnętrznie homogeniczne i odrębne zewnętrznie grupy
4. Określenie profili segmentów, czyli sporządzenie szczegółowej charakterystyki każdego z wyodrębnionych segmentów. Jest to fotografia każdego z segmentów
5. Ocena, atrakcyjność segmentów tj. określenie kryteriów oceny takich jak, wielkość popytu, zasobność nabywców, intensywność konkurencji, wymagania odbiorców, koszty obsługi segmentu
6. Wybór koncepcji obsługi rynku, czy obsługa całego rynku czy tylko wybranego segmentu, a więc homogeniczność lub indywidualizacja produktu (chodzi o wybór marketingu)
7. Pozycjonowanie oferty rynkowej w segmencie docelowym, (czyli jak chcemy być postrzegani przez nabywców na tle naszych konkurentów).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Segmentacja rynku - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Marketing wyborczy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Analiza sytuacji marketingowej (⭐bibliografia)
63 stron(-y)
Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Rekrutacja (⭐bibliografia)
8 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie (14 stron A4)
2. Proces dystrybucji (15 stron A4)
3. Rekrutacja (8 stron A4)
4. Konkurencja rynkowa - referat (12 stron A4)
5. Ściąga z marketingu (2 stron A4)
6. Studium przypadku IBM (5 stron A4)
7. Innowacje w produkcji (16 stron A4)
8. Reengineering - referat (11 stron A4)
9. Sprzedaż osobista (13 stron A4)
10. Działalność innowacyjna w firmie (18 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Istota segmentacji rynku (0.3 stron)
2. Definicja i kryteria segmentacji rynku (0.8 stron)
3. Analiza conjoint (1.7 stron)
4. Definicja segmentacji rynku (0.2 stron)
5. Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców (1 stron)
6. Analiza segmentowa (0.2 stron)
7. Segmentacja rynku wyborczego (0.5 stron)
8. Definicje marketingu (0.5 stron)
9. Segmentacja (0.4 stron)
10. Segmentacja rynku (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Proces segmentacji nabywców

Proces segmentacji nabywców
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 114 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii