Proces segmentacji nabywców
Elementy procesu:
1. Analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców, a więc sporządza się fotografię nabywców wchodzących w skład obszaru produktowo - geograficznego
2. Identyfikacja kryteriów segmentacji; chodzi o wybór kryteriów jednoznacznie określających istotne różnice między grupami nabywców
3. Segmentacja rynku – podział nabywców na wewnętrznie homogeniczne i odrębne zewnętrznie grupy
4. Określenie profili segmentów, czyli sporządzenie szczegółowej charakterystyki każdego z wyodrębnionych segmentów. Jest to fotografia każdego z segmentów
5. Ocena, atrakcyjność segmentów tj. określenie kryteriów oceny takich jak, wielkość popytu, zasobność nabywców, intensywność konkurencji, wymagania odbiorców, koszty obsługi segmentu
6. Wybór koncepcji obsługi rynku, czy obsługa całego rynku czy tylko wybranego segmentu, a więc homogeniczność lub indywidualizacja produktu (chodzi o wybór marketingu)
7. Pozycjonowanie oferty rynkowej w segmencie docelowym, (czyli jak chcemy być postrzegani przez nabywców na tle naszych konkurentów).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (2 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (13 stron A4)
10. (18 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.8 stron)
3. (1.7 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Proces segmentacji nabywców
Proces segmentacji nabywców
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 114 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|