Proces segmentacji rynku
Składa się z 3 etapów:
1. etap badań - nieformalne wywiady z konsumentami, wykorzystując zebrane dane, przygotowuje się kwestionariusz, który kierowany jest do wybranej w sposób losowy grupy klientów w celu zebrania danych na temat:
- cech i rankingu ich ważności
- rozpoznawania i rankingu ocen marek towaru
- wzorów użytkowania produktu
- postawy wobec kategorii produktu
- cech demograficznych, psychograficznych oraz media graficznych (reakcje na środki strategii marketingowej) respondentów
2. etap analizy - badający stosuje analizę czynnikową danych, aby usunąć zmienne w wysokim stopniu skorelowane. Następnie stosuje się analizę grupową, aby stworzyć określoną liczbę maksymalnie różniących się od siebie segmentów
3. etap profilowania - każda grupa jest następnie profilowana pod względem wyróżniających ją postaw, zachowań, cech demograficznych, psychograficznych i media graficznych. Każdy segment zostaje nazwany na podstawie wyróżniającej go dominującej cechy charakterystycznej.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (63 stron A4)
2. (2 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (21 stron A4)
5. (30 stron A4)
6. (30 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.5 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.8 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza rynku » Proces segmentacji rynku
Proces segmentacji rynku
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 221 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|