Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria zachowań producenta | wzrost gospodarczy | niezależność banku centralnego | prezentacje z inwestycji | warunkowanie klasyczne | cele zarządzania | bilans | popyt |

Proces segmentacji rynku

Składa się z 3 etapów:

1. etap badań - nieformalne wywiady z konsumentami, wykorzystując zebrane dane, przygotowuje się kwestionariusz, który kierowany jest do wybranej w sposób losowy grupy klientów w celu zebrania danych na temat:
- cech i rankingu ich ważności
- rozpoznawania i rankingu ocen marek towaru
- wzorów użytkowania produktu
- postawy wobec kategorii produktu
- cech demograficznych, psychograficznych oraz media graficznych (reakcje na środki strategii marketingowej) respondentów

2. etap analizy - badający stosuje analizę czynnikową danych, aby usunąć zmienne w wysokim stopniu skorelowane. Następnie stosuje się analizę grupową, aby stworzyć określoną liczbę maksymalnie różniących się od siebie segmentów

3. etap profilowania - każda grupa jest następnie profilowana pod względem wyróżniających ją postaw, zachowań, cech demograficznych, psychograficznych i media graficznych. Każdy segment zostaje nazwany na podstawie wyróżniającej go dominującej cechy charakterystycznej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Segmentacja rynku - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Marketing wyborczy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Analiza sytuacji marketingowej (⭐bibliografia)
63 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Analiza sytuacji marketingowej (63 stron A4)
2. Ściąga z marketingu (2 stron A4)
3. Marketing i jego elementy (14 stron A4)
4. Proces tworzenia reklamy (21 stron A4)
5. Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (30 stron A4)
6. Promocja jako element marketingu (30 stron A4)
7. Badania marketingowe jako system informacji o rynku (28 stron A4)
8. Ściąga z marketingu 2 (2 stron A4)
9. Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (12 stron A4)
10. Proces dystrybucji (15 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Definicja segmentacji rynku (0.2 stron)
2. Istota segmentacji rynku (0.3 stron)
3. Segmentacja rynku wyborczego (0.5 stron)
4. Proces segmentacji nabywców (0.6 stron)
5. Segmentacja rynku (0.5 stron)
6. Segment rynku - definicja i aspekty segmentacji rynku (1.2 stron)
7. Definicja i kryteria segmentacji rynku (0.8 stron)
8. Strategie segmentacji (0.1 stron)
9. Budowa udziału w rynku (0.4 stron)
10. Cel segmentacji rynku (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza rynku » Proces segmentacji rynku

Proces segmentacji rynku
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 221 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii