Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta
Zarządzanie marketingowe przebiega w wielu powiązanych ze sobą fazach. Celem fazy analizy jest ustalenie aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa w oparciu o dotychczasowe warunki działania oraz mocne i słabe strony własnego przedsiębiorstwa na tle konkurentów.
W fazie prognoz chodzi o ustalenie szans i zagrożeń wynikających z analizy przyszłego układu czynników determinujących działalność marketingową. (ewolucja zachowań klientów i konkurentów, tendencje rozwoju sytuacji rynkowej, kierunki zmian prawnych). W kolejnej fazie następuje ustalenie strategii marketingu.
Obejmuje ona wyznaczanie celów długookresowych oraz ramowych wytycznych ograniczających sposób ich realizacji (styl współdziałania i konkurowania z innymi uczestnikami rynku). W fazie marketingu taktycznego dokonuje się
W drugiej fazie chodzi o dostarczenie informacji służących wyborowi poszczególnych instrumentów marketingowych (ustalenie ceny, wybór środków promocji).
W trzeciej fazie badania marketingowe spełniają określone funkcje kontrolne (ustalanie tendencji sprzedaży, udziału w rynku). Jeżeli przedsiębiorstwa kierują się w swojej działalności rynkowej koncepcją marketingu, to zakres prowadzonych przez nie badań marketingowych jest szeroki. Pozwala to na wyróżnienie kilku obszarów zainteresowań.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (8 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (15 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.1 stron)
9. (1.2 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta
Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 174 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|