Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie zapasami | zarządzanie marketingowe | konkurencja | obligacje | rzadkość dóbr | weryfikacja istotności parametrów modelu | podstawy marketingu | kompleksowe zarządzanie jakością |

Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta

Zarządzanie marketingowe przebiega w wielu powiązanych ze sobą fazach. Celem fazy analizy jest ustalenie aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa w oparciu o dotychczasowe warunki działania oraz mocne i słabe strony własnego przedsiębiorstwa na tle konkurentów.

W fazie prognoz chodzi o ustalenie szans i zagrożeń wynikających z analizy przyszłego układu czynników determinujących działalność marketingową. (ewolucja zachowań klientów i konkurentów, tendencje rozwoju sytuacji rynkowej, kierunki zmian prawnych). W kolejnej fazie następuje ustalenie strategii marketingu.

Obejmuje ona wyznaczanie celów długookresowych oraz ramowych wytycznych ograniczających sposób ich realizacji (styl współdziałania i konkurowania z innymi uczestnikami rynku). W fazie marketingu taktycznego dokonuje się

W drugiej fazie chodzi o dostarczenie informacji służących wyborowi poszczególnych instrumentów marketingowych (ustalenie ceny, wybór środków promocji).

W trzeciej fazie badania marketingowe spełniają określone funkcje kontrolne (ustalanie tendencji sprzedaży, udziału w rynku). Jeżeli przedsiębiorstwa kierują się w swojej działalności rynkowej koncepcją marketingu, to zakres prowadzonych przez nie badań marketingowych jest szeroki. Pozwala to na wyróżnienie kilku obszarów zainteresowań.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Marketingowy system informacji - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Sprzedaż osobista
13 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (12 stron A4)
2. Sprzedaż osobista (13 stron A4)
3. Plan marketingowy - teoria (17 stron A4)
4. Marketing i jego elementy (14 stron A4)
5. Rekrutacja (8 stron A4)
6. Metody prezentacji i oceny badania marketingowego (12 stron A4)
7. Badania marketingowe - Lotto (projekt) (18 stron A4)
8. Reengineering - referat (11 stron A4)
9. Proces dystrybucji (15 stron A4)
10. Zarządzanie marketingowe - opracowanie (20 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta

Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 158 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii