Produkt markowy
Kiedy konkurencja przybiera postać globalną, marka może stać się czynnikiem stymulującym powtarzalność sprzedaży produktu i zmniejszającym ryzyko wprowadzania nowego produktu na rynek. Produkty posiadające łatwo rozpoznawalne marki są kupowane częściej niż inne produkty, a dla części klientów liczy się przede wszystkim wizerunek marki i oczekiwana jakość produktu.
Dla klientów cena ma znaczenie drugorzędne jeśli wybierają pomiędzy produktem o znanej i łatwo rozpoznawalnej marce, z produktem mało znanego producenta o podobnych cechach. Produkty markowe swoją popularność zawdzięczają głównie długotrwałemu procesowi budowania wizerunku marki. Produkt markowy cechujący się dodatkowo dobrą jakością poprawia wizerunek i sytuacją finansową firmy oraz umacnia jej pozycję na rynku.
Trudno przecenić znaczenie marki. Silna marka stanowi dodatkową wartość produktu. Zdarza się, że wartość marki znacznie przewyższa wartość materialnych aktywów firmy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (36 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (18 stron A4)
6. (8 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (3 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1.6 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.9 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Produkt markowy
Produkt markowy
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 114 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|