Projektowanie systemu wywiadu o konkurencji
Powinien składać się z czterech etapów:
- stworzenie sytemu: określenie niezbędnych informacji o konkurentach, określenia źródeł informacji, wyznaczenia osób kierujących
- zbieranie danych: w sposób ciągły ze źródeł pierwotnych i ze źródeł wtórnych
- ocena i analiza: kontrola danych pod względem wiarygodności, istotności; następnie należy je zinterpretować i opracować
- rozpowszechnianie i reagowanie na zapytania: informacje rozsyła się do osób podejmujących decyzje, odpowiada się również na pytania kierownictwa dotyczące konkurentów
System ten sprawia, że kierownictwo otrzymuje na czas informacje o konkurentach. Kierownictwo może też kontaktować się z działem wywiadu, gdy potrzebuje interpretacji nagłego ruchu konkurenta lub kiedy chce poznać jego silne i słabe strony, albo dowiedzieć się jak konkurent zareaguje na nasz ruch.
Szpiegowanie konkurentów może odbywać się przez zdobywanie informacji:
- od pracowników firm konkurencyjnych i nowo przyjmowanych
- od ludzi, którzy robią interesy z konkurentami
- z materiałów publikowanych i dokumentów publicznych
- przez obserwację konkurentów lub analizowanie dowodów materialnych przedsiębiorstwa
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (21 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (26 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (18 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza marketingowa » Projektowanie systemu wywiadu o konkurencji
Projektowanie systemu wywiadu o konkurencji
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 225 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|