Promocja usług transportowych
Sprawna sprzedaż usług transportowych wymaga uruchomienia instrumentów i podjęcia czynności ją aktywizujących oraz zintegrowania z innymi elementami planu marketingowego przedsiębiorstwa transportowego. Działalność taką określa się mianem promocji.
Promocja stanowi pozacenową formę oddziaływania na rynek i jest integralną częścią planu marketingowego przedsiębiorstwa. Promocja usług transportowych polega na oddziaływaniu na ich nabywców, przekazywaniu im informacji o cechach, jakości i korzyściach z tytułu ich nabywania, przypominania, i zachęcania do kupna. Polega ona również na kształtowaniu wyobrażenia i wiedzy o przedsiębiorstwie usług transportowych w celu stworzenia dla niego preferencji na rynku.
↪ Zobacz: Charakterystyka form reklamy usług bankowych (Strony A4: 19) ↩
Jest to więc taki sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem, który w efekcie ma się przyczynić do zwiększenia popytu na świadczone przez nie usługi transportowe. Na rynku transportowym znajdują zastosowanie następujące formy promocji:
- reklama,
- akwizycja,
- public relations i publicity,
- uzupełniająca promocja sprzedaży,
- sponsoring.
↪ Zobacz: Promocja w marketingu usług finansowych (Strony A4: 0) 📝 ↩
Poszczególne formy i techniki stosowania form promocji zależą od celów promocyjnych danego przedsiębiorstwa transportowego oraz następujących elementów: specyfiki poszczególnych narzędzi promocyjnych, rodzaju rynku, stopnia gotowości nabywcy, momentu w cyklu życia usługi i budżetu promocji .
Dla firm transportowych najbardziej odpowiednimi sposobami promocji wydają się reklama i sponsoring.
↪ Zobacz: Strategia marketingowa linii lotniczych Wizz Air (Strony A4: 22) ↩
Reklama jest formą promocji o charakterze pośrednim i jej przedmiotem jest konkretna usługa transportowa. Reklama jest płatną formą nieosobistej prezentacji i promocji usługi przez określonego nadawcę. Z uwagi na rozległy zasięg jest ona relatywnie tanim i szybkim sposobem pozyskiwania nabywcy usług transportowych.
↪ Zobacz: Marketing przemysłowy - opracowanie (Strony A4: 26) ↩
Specyfika reklamy jako formy promocji na rynku usług transportowych wynika z ich niematerialności i niemożności ich uprzedniego zaprezentowania. Wymaga przeto znacznych umiejętności doboru i stosowania środków reklamy. Oferowanie sprzedaży idei czy pomysłu stanowi trudne zadanie, stąd nadawcy reklam (w tym transportowych) dokonują tego w sposób pośredni, np. promowanie korzyści związanych z nabyciem usługi (uprzejmość usługi, tradycje, preferencyjne ceny, atrakcyjność usług towarzyszących).
↪ Zobacz: Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (Strony A4: 20) 📚 ↩
Dobrym sposobem jest reklamowanie się w Internecie w postaci banerów lub na specjalnych serwerach oraz na stronach internetowych, poświęconych spedycji, transportowi, logistyce. Jest to reklama, która dociera w bardzo szybki sposób do nabywców usług transportowych.
Celem sponsoringu – coraz bardzie powszechnej formy promocji – jest finansowanie i wspomaganie różnych dziedzin życia społecznego i gospodarczego. Motywacją do sponsorowania jest możliwość autopromocji i promocji swych produktów.
Celem sponsoringu jest:
- upowszechnienie firmy i jej produktów,
- spowodowanie pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponsorowanych a przedsiębiorstwem – sponsorem,
- powstanie i utrwalenie dobrej opinii o sponsorze.
Efekty ze sponsoringu pojawiają się w dłuższym okresie, lecz bezpośrednim efektem jest korzystniejszy image przedsiębiorstwa.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (37 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (37 stron A4)
6. (54 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (68 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.8 stron)
6. (1 stron)
7. (0.4 stron)
8. (1.9 stron)
9. (0.9 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promocja usług transportowych
Promocja usług transportowych
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 9 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|