Promotion mix w marketingu
Promocja jako integralna część marketingu mix sama również tworzy kompozycję określaną jako promotion mix, w której dominujące znaczenie mają następujące grupy instrumentów:
1. reklama
2. marketing bezpośredni – wykorzystywanie listów, telefonów i innych nieosobowych narzędzi komunikowania się
3. sprzedaż osobista – bezpośredni kontakt interpersonalny sprzedawców z nabywcami
4. promocja dodatkowa (sales promotion), która obejmuje środki zwiększające stopień atrakcyjności produktu czy firmy dla nabywców i podwyższające ich skłonność do zakupu czy współpracy
5. public relations – działania zmierzające do pozyskania zrozumienia i zaufania opinii publicznej oraz stworzenia atrakcyjnego wizerunku firmy.
Promocja jest wiedzą i sztuką wyboru właściwej kompozycji promotion mix, jak i sposobu wykonania oraz dotarcia pożądanego przekazu do adresatów.
Niektóre rodzaje promocji służą do zainteresowania nabywców oferowanymi produktami bądź usługami, inne wzmacniają skłonność dokonywania zakupu, a jeszcze inne stwarzają zachętę do stałego ponawiania kupna produktu.
Reklama i przedstawianie pozytywnego obrazu firmy, za pomocą public relations, oddziałują w fazie zapoznania się nabywców z produktami, a więc jeszcze przed dokonaniem zakupu. Promocja osobistej sprzedaży oraz środki mające na celu intensyfikację zakupów stanowią kontynuację poprzednich rodzajów oddziaływania na nabywców wywierając większy wpływ w fazie wyboru i dokonywania zakupu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (22 stron A4)
6. (40 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (1.2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.9 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.2 stron)
10. (1.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promotion mix w marketingu
Promotion mix w marketingu
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 195 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|