Promotion mix w marketingu
Promocja jako integralna część marketingu mix sama również tworzy kompozycję określaną jako promotion mix, w której dominujące znaczenie mają następujące grupy instrumentów:
1. reklama
2. marketing bezpośredni – wykorzystywanie listów, telefonów i innych nieosobowych narzędzi komunikowania się
3. sprzedaż osobista – bezpośredni kontakt interpersonalny sprzedawców z nabywcami
4. promocja dodatkowa (sales promotion), która obejmuje środki zwiększające stopień atrakcyjności produktu czy firmy dla nabywców i podwyższające ich skłonność do zakupu czy współpracy
5. public relations – działania zmierzające do pozyskania zrozumienia i zaufania opinii publicznej oraz stworzenia atrakcyjnego wizerunku firmy.
Zobacz: Rola marketingu w przedsiębiorstwie - referat (Strony A4: 24) 📚 📝
Promocja jest wiedzą i sztuką wyboru właściwej kompozycji promotion mix, jak i sposobu wykonania oraz dotarcia pożądanego przekazu do adresatów.
Niektóre rodzaje promocji służą do zainteresowania nabywców oferowanymi produktami bądź usługami, inne wzmacniają skłonność dokonywania zakupu, a jeszcze inne stwarzają zachętę do stałego ponawiania kupna produktu.
Reklama i przedstawianie pozytywnego obrazu firmy, za pomocą public relations, oddziałują w fazie zapoznania się nabywców z produktami, a więc jeszcze przed dokonaniem zakupu. Promocja osobistej sprzedaży oraz środki mające na celu intensyfikację zakupów stanowią kontynuację poprzednich rodzajów oddziaływania na nabywców wywierając większy wpływ w fazie wyboru i dokonywania zakupu.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu (Strony A4: 6) Zobacz: Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (Strony A4: 28) 📚 📝 Zobacz: Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C (Strony A4: 3) Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora! Zobacz: Marketing mix - referat (Strony A4: 10) 📚
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Rola marketingu w przedsiębiorstwie - referat (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
24 stron(-y) |
✅ Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu |
6 stron(-y) |
✅ Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
28 stron(-y) |
✅ Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C |
3 stron(-y) |
✅ Marketing mix - referat (✓ bibliografia) |
10 stron(-y) |
✅ Czym jest marketing? (✓ bibliografia) |
15 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (0 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (69 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (19 stron A4)
9. (23 stron A4)
10. (30 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.9 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promotion mix w marketingu
Promotion mix w marketingu
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 212 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|