Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kwestionariusz | cenowa elastyczność podaży | prawa Gossena | outplacement | rynek dóbr i usług | nlp | ocena kondycji finansowej | Bank Światowy |

Promotion mix w marketingu

Promocja jako integralna część marketingu mix sama również tworzy kompozycję określaną jako promotion mix, w której dominujące znaczenie mają następujące grupy instrumentów:
1. reklama
2. marketing bezpośredni – wykorzystywanie listów, telefonów i innych nieosobowych narzędzi komunikowania się
3. sprzedaż osobista – bezpośredni kontakt interpersonalny sprzedawców z nabywcami
4. promocja dodatkowa (sales promotion), która obejmuje środki zwiększające stopień atrakcyjności produktu czy firmy dla nabywców i podwyższające ich skłonność do zakupu czy współpracy
5. public relations – działania zmierzające do pozyskania zrozumienia i zaufania opinii publicznej oraz stworzenia atrakcyjnego wizerunku firmy.

Zobacz: Rola marketingu w przedsiębiorstwie - referat (Strony A4: 24) 📚 📝

Promocja jest wiedzą i sztuką wyboru właściwej kompozycji promotion mix, jak i sposobu wykonania oraz dotarcia pożądanego przekazu do adresatów.

Niektóre rodzaje promocji służą do zainteresowania nabywców oferowanymi produktami bądź usługami, inne wzmacniają skłonność dokonywania zakupu, a jeszcze inne stwarzają zachętę do stałego ponawiania kupna produktu.

Reklama i przedstawianie pozytywnego obrazu firmy, za pomocą public relations, oddziałują w fazie zapoznania się nabywców z produktami, a więc jeszcze przed dokonaniem zakupu. Promocja osobistej sprzedaży oraz środki mające na celu intensyfikację zakupów stanowią kontynuację poprzednich rodzajów oddziaływania na nabywców wywierając większy wpływ w fazie wyboru i dokonywania zakupu.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu (Strony A4: 6)
Zobacz: Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (Strony A4: 28) 📚 📝
Zobacz: Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C (Strony A4: 3)
Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!
Zobacz: Marketing mix - referat (Strony A4: 10) 📚

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rola marketingu w przedsiębiorstwie - referat ( bibliografia przypisy)
24 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
28 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing mix - referat ( bibliografia)
10 stron(-y)
Czym jest marketing? ( bibliografia)
15 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promotion mix w marketingu

Promotion mix w marketingu
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 212 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025