Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
strategia firmy | Bretton Woods | cashflow | rodzaje strategii | zarządzanie relacjami z klientami | zadania z rozwiązaniami | analiza portfelowa | NPV |

Promotion mix w marketingu

Promocja jako integralna część marketingu mix sama również tworzy kompozycję określaną jako promotion mix, w której dominujące znaczenie mają następujące grupy instrumentów:
1. reklama
2. marketing bezpośredni – wykorzystywanie listów, telefonów i innych nieosobowych narzędzi komunikowania się
3. sprzedaż osobista – bezpośredni kontakt interpersonalny sprzedawców z nabywcami
4. promocja dodatkowa (sales promotion), która obejmuje środki zwiększające stopień atrakcyjności produktu czy firmy dla nabywców i podwyższające ich skłonność do zakupu czy współpracy
5. public relations – działania zmierzające do pozyskania zrozumienia i zaufania opinii publicznej oraz stworzenia atrakcyjnego wizerunku firmy.

Promocja jest wiedzą i sztuką wyboru właściwej kompozycji promotion mix, jak i sposobu wykonania oraz dotarcia pożądanego przekazu do adresatów.

Niektóre rodzaje promocji służą do zainteresowania nabywców oferowanymi produktami bądź usługami, inne wzmacniają skłonność dokonywania zakupu, a jeszcze inne stwarzają zachętę do stałego ponawiania kupna produktu.

Reklama i przedstawianie pozytywnego obrazu firmy, za pomocą public relations, oddziałują w fazie zapoznania się nabywców z produktami, a więc jeszcze przed dokonaniem zakupu. Promocja osobistej sprzedaży oraz środki mające na celu intensyfikację zakupów stanowią kontynuację poprzednich rodzajów oddziaływania na nabywców wywierając większy wpływ w fazie wyboru i dokonywania zakupu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rola marketingu w przedsiębiorstwie - referat ( bibliografia przypisy)
24 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
28 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing mix - referat ( bibliografia)
10 stron(-y)
Czym jest marketing? ( bibliografia)
15 stron(-y)
Promocja - referat ( bibliografia)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Promotion mix w marketingu

Promotion mix w marketingu
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 195 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii