Przedmiot Organizacji i Zarządzania
Przedmiot Organizacji i Zarządzania (OiZ) obejmuje kategorie, zasady, zalecenia, narzędzia i działania ludzi we wszelkich instytucjach rozpatrywane z punktu widzenia ich sprawności w osiąganiu celów. Szczególny nacisk OiZ kładzie na działania związane z organizowaniem i kierowaniem.
W świetle tego określenia warto podkreślić kilka elementów:
• przedmiot zainteresowań OiZ jest bardzo szeroki (odnosi się do wszelkiego rodzaju instytucji), co nadaje uniwersalny i ogólny charakter stosowanych kategorii opisowych oraz aksjologicznych, a także formułowanych zaleceń i wykorzystywanych technik
• aspekty sprawnościowe dotyczą nie tylko efektów wymiernych (finansowych), ale także skutków i ocen niewymiernych (np. kwestie równowagi organizacyjnej, funkcjonowanie organizacji nieformalnej, sposób formalizacji organizacyjnej, poziom kultury organizacyjnej, wyznaczniki klimatu organizacyjnego itp.)
• aspekty sprawnościowe odnoszą się z jednej strony do wszystkich czynników i uwarunkowań, które sprzyjają efektywności działań w instytucjach, z drugiej natomiast strony obejmują te uwarunkowania i ograniczenia, które mogą osłabiać spoistość i efektywność instytucji
• koncentracja na procesach organizowania i kierowania uwzględnia w dużym zakresie elementy socjologii i psychologii funkcjonowania zespołów ludzkich
• nurt sprawnościowy OiZ jest względnie niezależny od ocen moralnych. Praktycznie dotyczy to wszystkich funkcji OiZ, ale w szczególności wiąże się z funkcją aksjologiczną, normatywną i metodyczną
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (8 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (21 stron A4)
5. (32 stron A4)
6. (3 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (42 stron A4)
9. (32 stron A4)
10. (25 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.8 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.5 stron)
4. (1 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.1 stron)
9. (0.4 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Przedmiot Organizacji i Zarządzania
Przedmiot Organizacji i Zarządzania
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 60 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|