metoda delficka | prywatyzacja | corporate identity | organizacja ucząca się | system MRP | strategia produktu | cenowa elastyczność popytu | wskaźniki operacyjne | |
Mapa tagów
PrzywództwoJest oddziaływaniem na zachowania innych; to rodzaj społecznego wpływu, który pojawia się wówczas, gdy jedna osoba (przywódca) jest zdolna do powodowania pożądanego przez siebie zachowania kogoś innego, ulegającego jej z powodu więzi, jaka ich łączy (z powodu stosunku społecznego, jaki pomiędzy nimi zachodzi); wiąże się z pewnymi szczególnymi cechami i zachowaniami osoby, której inni są skłonni zaufać i podporządkować się (mówimy wtedy, że ta jednostka ma w grupie autorytet, władzę, którą inni dobrowolnie akceptują).
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Socjologia » Przywództwo Przywództwo
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 193 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||||||||||||||
|